SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SAB1001 | Sağlığa Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Sağlığa giriş dersi ile öğrencilere, kendilerinin ve toplumdaki bireylerin sağlığını korumaları ve geliştirmeleri için; sağlık ve hastalık ile ilgili temel kavramlar, genel ve kişisel hijyen, beslenme, fiziksel aktivite ve sağlık, ilkyardım, gelişim süreci ve ruh sağlığı, sağlık okuryazarlığı, hasta hakları konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Sağlığın temel ilkeleri Sağlıkta genel ve kişisel hijyen Bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları Sağlık ve beslenme Kronik hastalıklar ve beslenme ilişkisi Besin güvenliği ve hijyeni Postur ve çalışma ergonomisi Fiziksel aktivite ve sağlık Günlük yaşam aktivitelerinde yaralanmalar ve ilkyardım Çocuk Hakları Ruh sağlığı ve davranışın biyolojik temelleri Aile Yaşam Döngüsü Sağlık Okuryazarlığı Sağlıkta Hasta Hakları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlığın temel ilkeleri | |
1) | ||
2) | Sağlıkta genel ve kişisel hijyen | |
3) | Bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları | |
4) | Sağlık ve beslenme | |
5) | Kronik hastalıklar ve beslenme ilişkisi | |
6) | Besin güvenliği ve hijyeni | |
7) | Postur ve çalışma ergonomisi | |
8) | Fiziksel aktivite ve sağlık | |
9) | Günlük yaşam aktivitelerinde yaralanmalar ve ilkyardım | |
10) | Çocuk Hakları | |
11) | Ruh sağlığı ve davranışın biyolojik temelleri | |
12) | Aile Yaşam Döngüsü | |
13) | Sağlık Okuryazarlığı | |
14) | Sağlıkta Hasta Hakları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin kaynakları haftalık olarak, derse giren öğretim elemanı tarafından its learning’e yüklenecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |