ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3082 Psikodrama Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ders, sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden ders saatlerinde sanal sınıftan dersi takip etmeleri beklenmektedir.
Dersin Amacı: Bu ders; öğrencinin, farkındalık düzeylerinin ve dolayısıyla empati kurma becerisinin artması, kaygı düzeyinin azalması, stresle başa çıkma biçimlerinin gelişmesi, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin;
• Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri,
• Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri,
• Meslektaşları ile ortak sorunlarını görerek bu konularda yalnız olmadıklarının farkına varmaları
•Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri,
•Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları
• Kendileri ile ilgili zaaf ve kör noktalarının farkına varmaları ve geliştirebilmelerine yönelik yaşantı örneklemeleri ve geri bildirimler alabilmeleri •Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir

Dersin İçeriği

"Dersin İçeriği:
• Psikodramanın tarihçesi
• Psikodrama hakkında kuramsal bilgi
• Triadik sistem bilgisi ,Psikodrama Sosyometri Grup psikoterapisi
• Psikodramanın öğeleri Sahne Psikodrama yöneticisi Protagonist (Baş oyuncu) Yardımcı oyuncular (ego) Grup
• Psikodrama temel teknikleri, Rol değişimi Eşleme Ayna tekniği
• Psikodrama Oturumu aşamaları, Isınma Oyun Paylaşım
• Terapotik Faktörler, Konularında teorik ve yaşantısal bilgi içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramanın Genel Tanımı Dersin Kuralları Isınma Oyunları
2) Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları
3) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
4) Isınma oyunları-Paylaşım
5) Ödevin paylaşımı Isınma oyunları Geri Bildirimler
6) Isınma oyunları-Paylaşım
7) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
8) Proje paylaşımı Isınma oyunları Geri Bildirimler
9) Isınma oyunları-Paylaşım
10) Isınma oyunları-Paylaşım
11) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
12) Isınma oyunları-Paylaşım
13) Isınma oyunları-Paylaşım
14) Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ders notları
2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015
3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 20 40
Sunum / Seminer 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek