HEM3082 PsikodramaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3082 Psikodrama Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ders, sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden ders saatlerinde sanal sınıftan dersi takip etmeleri beklenmektedir.
Dersin Amacı: Bu ders; öğrencinin, farkındalık düzeylerinin ve dolayısıyla empati kurma becerisinin artması, kaygı düzeyinin azalması, stresle başa çıkma biçimlerinin gelişmesi, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin;
• Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri,
• Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri,
• Meslektaşları ile ortak sorunlarını görerek bu konularda yalnız olmadıklarının farkına varmaları
•Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri,
•Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları
• Kendileri ile ilgili zaaf ve kör noktalarının farkına varmaları ve geliştirebilmelerine yönelik yaşantı örneklemeleri ve geri bildirimler alabilmeleri •Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir

Dersin İçeriği

"Dersin İçeriği:
• Psikodramanın tarihçesi
• Psikodrama hakkında kuramsal bilgi
• Triadik sistem bilgisi ,Psikodrama Sosyometri Grup psikoterapisi
• Psikodramanın öğeleri Sahne Psikodrama yöneticisi Protagonist (Baş oyuncu) Yardımcı oyuncular (ego) Grup
• Psikodrama temel teknikleri, Rol değişimi Eşleme Ayna tekniği
• Psikodrama Oturumu aşamaları, Isınma Oyun Paylaşım
• Terapotik Faktörler, Konularında teorik ve yaşantısal bilgi içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramanın Genel Tanımı Dersin Kuralları Isınma Oyunları
2) Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları
3) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
4) Isınma oyunları-Paylaşım
5) Ödevin paylaşımı Isınma oyunları Geri Bildirimler
6) Isınma oyunları-Paylaşım
7) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
8) Proje paylaşımı Isınma oyunları Geri Bildirimler
9) Isınma oyunları-Paylaşım
10) Isınma oyunları-Paylaşım
11) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
12) Isınma oyunları-Paylaşım
13) Isınma oyunları-Paylaşım
14) Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ders notları
2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015
3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 20 40
Sunum / Seminer 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.