Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevresel Güvenlik
• Tehditler, zayıf noktalar ve sonuçlar
• Gelişmiş kalıcı tehditler
• Güncel Güvenlik Konseptleri
• Güvenlik Neden Önemlidir?
Siber Güvenlik Prensipleri
• Bilişim Ortamının Bileşenleri ve Güvenlik
"
|
|
2) |
"Siber Güvenlik Prensipleri (devam)
• Siber Güvenlik Modelleri
• Bilgisayar güvenliği, bilgi güvenliği ve bilgi güvencesi
Siber Güvenlik Yönetimi Kavramları ve Erişim Kontrolü
• Güvenlik yönetimi
• Yönetim modelleri, rolleri ve işlevleri
"
|
|
3) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar ve Güvenlik İşlemleri ve Yönetimi
• Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
• Alternatif kurumsal yapılar ve arayüzler
"
|
|
4) |
"Strateji ve Stratejik Planlama
• Strateji
• Risk Tanımlama, İzleme ve Analiz
• Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
• Bilgi Güvenliği Yaşamdöngüsü
• Kurumsal Güvenlik Mimarisi
"
|
|
5) |
Güvenlik Planları ve Politikaları
• Planlama seviyeleri
• Olay Tepkisi ve Kurtarma İşlemleri
• Yanlış Yapılanmayı Planlama
• Sistem Güvenlik Planı (SGP)
• Politika geliştirme ve uygulama
• Yasalar ve Düzenleyici Gereksinimler
|
|
6) |
Güvenlik Standartları ve Kontrolleri
• Siber Güvenlik Standartları ve Bilgi Sistemleri Kontrolleri
• Sertifikasyon ve Akreditasyon
|
|
7) |
Risk Yönetimi
• Risk Prensipleri
• Risk Tipleri
• Risk Stratejileri
• Risk Yönetimi Çerçeve Yapısı
|
|
8) |
Güvenlik Ölçütleri ve Anahtar Performans Göstergeleri
• Güvenlik ölçümlerinin zorluğu
• Güvenlik Yapısı Metrikleri
• Güvenlik Metriklerine Yaklaşımlar
• Metrikler ve FISMA
|
|
9) |
Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Etkiler
• Fiziksel ve çevresel tehditler
• Fiziksel ve çevresel kontroller
|
|
10) |
Acil Durum Planlaması
• Acil durum planının geliştirilmesi
• Farklı acil durum planını anlama
• Olaylara cevap verme
|
|
11) |
Güvenlik Eğitim, Eğitim ve Farkındalık
• Güvenlikte insan faktörleri
• Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve uygulanması
• Alanlar arası eğitim (BT ve diğer güvenlik alanları)
|
|
12) |
"Bilgi güvenliğini yönetme
• Sertifikasyon ve akreditasyon amacı
• Sertifika ve akreditasyon eğilimleri
• Şifreleme"
|
|
13) |
"Olay Tepkisi
• Olay kategorileri
• Olay Tepki Protokolleri Oluşturulması
• Olay kurtarma
Siber Güvenliğin Geleceği
• Gelecekteki Belirsizlikler
• Olası gelecek senaryolar
• Öğrendiklerimizi Gerçek Hayatta Nasıl Uygularız?"
|
|
14) |
Genel Tekrar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|