Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevresel Güvenlik
• Tehditler, zayıf noktalar ve sonuçlar
• Gelişmiş kalıcı tehditler
• Güncel Güvenlik Konseptleri
• Güvenlik Neden Önemlidir?
Siber Güvenlik Prensipleri
• Bilişim Ortamının Bileşenleri ve Güvenlik
"
|
|
2) |
"Siber Güvenlik Prensipleri (devam)
• Siber Güvenlik Modelleri
• Bilgisayar güvenliği, bilgi güvenliği ve bilgi güvencesi
Siber Güvenlik Yönetimi Kavramları ve Erişim Kontrolü
• Güvenlik yönetimi
• Yönetim modelleri, rolleri ve işlevleri
"
|
|
3) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar ve Güvenlik İşlemleri ve Yönetimi
• Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
• Alternatif kurumsal yapılar ve arayüzler
"
|
|
4) |
"Strateji ve Stratejik Planlama
• Strateji
• Risk Tanımlama, İzleme ve Analiz
• Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
• Bilgi Güvenliği Yaşamdöngüsü
• Kurumsal Güvenlik Mimarisi
"
|
|
5) |
Güvenlik Planları ve Politikaları
• Planlama seviyeleri
• Olay Tepkisi ve Kurtarma İşlemleri
• Yanlış Yapılanmayı Planlama
• Sistem Güvenlik Planı (SGP)
• Politika geliştirme ve uygulama
• Yasalar ve Düzenleyici Gereksinimler
|
|
6) |
Güvenlik Standartları ve Kontrolleri
• Siber Güvenlik Standartları ve Bilgi Sistemleri Kontrolleri
• Sertifikasyon ve Akreditasyon
|
|
7) |
Risk Yönetimi
• Risk Prensipleri
• Risk Tipleri
• Risk Stratejileri
• Risk Yönetimi Çerçeve Yapısı
|
|
8) |
Güvenlik Ölçütleri ve Anahtar Performans Göstergeleri
• Güvenlik ölçümlerinin zorluğu
• Güvenlik Yapısı Metrikleri
• Güvenlik Metriklerine Yaklaşımlar
• Metrikler ve FISMA
|
|
9) |
Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Etkiler
• Fiziksel ve çevresel tehditler
• Fiziksel ve çevresel kontroller
|
|
10) |
Acil Durum Planlaması
• Acil durum planının geliştirilmesi
• Farklı acil durum planını anlama
• Olaylara cevap verme
|
|
11) |
Güvenlik Eğitim, Eğitim ve Farkındalık
• Güvenlikte insan faktörleri
• Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve uygulanması
• Alanlar arası eğitim (BT ve diğer güvenlik alanları)
|
|
12) |
"Bilgi güvenliğini yönetme
• Sertifikasyon ve akreditasyon amacı
• Sertifika ve akreditasyon eğilimleri
• Şifreleme"
|
|
13) |
"Olay Tepkisi
• Olay kategorileri
• Olay Tepki Protokolleri Oluşturulması
• Olay kurtarma
Siber Güvenliğin Geleceği
• Gelecekteki Belirsizlikler
• Olası gelecek senaryolar
• Öğrendiklerimizi Gerçek Hayatta Nasıl Uygularız?"
|
|
14) |
Genel Tekrar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|