EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG5002 Nitel Araştırma Yöntemleri Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Dr. BETÜL TARHAN ALKAN
Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY
Dersin Amacı: Dersin amacı, çeşitli durumlarda yürütülebilecek nitel araştırmalara yönelik temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nitel araştırma yöntemini tanımlar
2) Nitel bir araştırmaya ait etik prensipleri tanımlar
3) Nitel bir araştırmada inter‐disipliner çalışma yöntemlerini bilir
4) Nitel bir araştırmaya ait hipotez kurarak, verileri toplamayı ve analiz etmeyi kullanır
5) Nitel verileri yorumlar

Dersin İçeriği

Nitel çalışmalar nasıl tasarlanır; araştırma desenine yönelik nitel yaklaşımlar (Öyküsel Analiz/Anlatı Araştırması, Olgubilim, Kuram Oluşturma, Kültür Analizi, Durum Çalışması, Eylem Araştırması); nitel veri toplama ve analizi; geçerlik ve güvenirlik; araştırmanın raporlanması; nitel araştırmada etik.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Creswell, J.W. (2013) Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (3. Baskıdan Çeviri, Çev. Ed. Bütün, M. ve Demir, S. B.). Ankara: Siyasal Kitabevi

Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Glesne, C. (2013) Nitel araştırmaya giriş. 2. Baskı (Çev. Ed. Ersoy, E & Yalçınoğlu, P.) Ankara: Anı Yayıncılık.

Merriam, S. B. (2013) Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Basımdan Çeviri, Çev. Ed. Turan, S.). Ankara: Nobel

American Psychological Association-APA. (2012). Publication manual of the American Psychological Association (6th Ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Balcı, A. (2000). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Baş, T. ve Akturan, A. (2013). Nitel araştırma Yöntemleri: Nvivo ile nitel veri analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.

Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (3. Baskıdan Çeviri, Çev. Ed. Bütün, M. ve Demir, S. B.). Ankara: Pegem Akademi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3) Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur.
4) Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
5) Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir.
6) Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir.
7) Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
8) Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir.
9) Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur.
10) Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
11) Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır.
12) Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur.