FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3004 | Uluslararası Deniz Hukuku ve Sürdürülebilirlik | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERTAN DEMİRKAPI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İLKER KADRİ BAŞARAN Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Birleşmiş Milletler'in 2030 denizlerde sürdürülebilir kalkınma hedefini Uluslararsı Deniz Hukuku ve Kuresel Isınma konseptleri içerisinde anlamak ve analiz etmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) BM nin 2030 denizlerde sürdürülebilirlik hedeflerini anlar, 2) Uluslararası deniz ve çevre kurallarından haberdar olur, 3) Mavi ekonominin ne demek olduğunu anlar, 4) Kutup bölgelerinden, özellikle de Arktik'in ekonomik, politik ve hukuki yapısından haberdar olur, 5) Uluslararsı düzenleme yapabilecek kurum ve kuruluşları, bunların özellikleri ve yetkilerini anlar, 6) Küresel ısınma ve iklim değişikliği kavramlarını, bunların global etkilerini, ve hukuki yansımalarını anlar, 7) Enerji yatırımlarını, bunların gelecekte sürdürülebilir alternatiflerini ve finansman modellerini anlar, 8) ingilizce konuşma ve yazma yeteneğini geliştirir. |
Özellikle küresel ısınma çerçevesinde sürdürülebilir kutup yönetimi başta olmak üzere, BM nin 2030 hedefleri doğrultusunda deniz alanlarının çoklu kullanımında (deniz taşımacılığı, petrol ve gaz arama/çıkarma faaliyetleri, balıkçılık vb.) bio-çeşitliliğin ve ekosistemin nasıl koruma altına alınabileceği, ülkelerin bu anlamda deniz alanlarındaki yetki ve hukuki sorumluluklarının neler olduğu, ülkeler haricinde hangi kurum ve kuruluşların bu süreci yönetmekte oldugu, ve son olarak bu alanda dünyadaki güncel gelişmelerin takibi dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | BM 2030 hedefleri çerçevesinde denizlerde sürdürülebilirlik düşüncesinin tanımı, | |
2) | Küresel Isınma ve İklim Değişikliği terimlerinin karşılaştırmalı anlatımı, | |
3) | Aktik Okyanusu ve değişim, | |
4) | Kutup Bölgelerinin karşılaştırılması (Arktik ve Antartik), | |
5) | Arktik'teki Mavi Ekonomi (taşıma, petrol ve gaz, balıkçılık, turizm vb.), | |
6) | Arktik Okyanusu Yönetim Modeli (Dogu Akdeniz ile Kıyaslama), | |
7) | Sürdürülebilir Taşımacılık ve Polar Code, | |
8) | Arktik Okyanusunun sahibi kim? (Deniz yetki alanları, kıta sahanlığı talepleri ve uyuşmazlıklar), | |
9) | Arktikteki enerji rezerveleri ve alternatif yenilenebilir enerji kaynakları, | |
10) | Yeşil Finans kavramı ve sürdürülebilir yatırım, | |
11) | Deniz seviyesinin yükselmesi ve hukuki sonuçları, | |
12) | Plastik atık ve denizlerin korunması, | |
13) | Açık denizler ve Bio-çesitlilik Konvensiyonu, | |
14) | Çoklu Deniz Alanı Kullanımında Planlı Regülasyon Modeli. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notlarını kendim hazırlıyorum. Norvec Kutup Araştırmaları Enstitüsü ile Arktik araştırmaları yapıyor ve bolgeyi periyodik olarak ziyaret ediyorum. 2023 yılına kadar Norveçliler ile Svalbard adasında bilimsel arastirmalar yapacağım, tecrübelerimi öğrencilere aktaracağım. I will prepare the class notes. I work closely with the Norwegian Polar Institute. I will continue working with them as I have an agreement to join their research activities in the Arctic (Svalbard) untill 2023. Therefore, I will be sharing my experience gained throught this international collobaration with the class. |
Diğer Kaynaklar: | Kendi makalelerim ile birlikte elimdeki sayısız kitap ve uluslararası bilimsel yayın. My own articles. And the countless books and scientific articles I have in my personal library. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |