PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY2006 Sosyal Psikoloji II Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere sosyal psikoloji alanında iç görü kazanmalarını amaçlar. Öğrencilerden, alandaki çeşitli unsurları değerlendirerek düşüncelerimizin ve günlük davranışlarımızın altında yatan temel sosyal psikolojik süreçlerin anlayışını geliştirmeleri beklenir. Öğrencilerin dönem sonunda, kendimizi ve çevremizdeki dünyayı nasıl algıladığımız ve çeşitli durumlarda neden belirli şekillerde davrandığımız hakkında gelişmiş farkındalığa sahip olmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Toplumsal cinsiyetle ilgili kalıpyargıları ve bunların birey ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar.
2. Toplumsal cinsiyet kalıpyargılarını yansıtan ve yaratan medyanın rolünü tanımlar.
3. Kişilerarası çekim üzerindeki farklı etkileri açıklar.
4. Aşkın farklı çeşitlerini karşılaştırır.
5. İlişki kurma, devam ettirme ve sonlandırma üzerindeki çeşitli etkileri açıklar.
6. Grup içerisinde olmanın insan davranışını hangi şekillerde etkilediğini açıklar.
7. Grup karar verme sürecini bireyin karar verme sürecinden farklı kılan faktörleri açıklar ve etkili karar verme sürecini kolaylaştıran koruyucu önlemleri açıklar.
8. Farklı teorik bakış açılarının yardım davranışını nasıl açıkladığını tanımlar.
9. Bireyin karakterinin ve çevresel durumların yardım davranışını nasıl etkilediğini açıklar.
10. Saldırgan davranış üzerindeki olası etkileri tartışır.
11.Kalıp yargılar, önyargı ve ayrımcılığı tanımlar ve bu kavramları birbirinden ayırt eder.
12. Önyargının nasıl geliştiğini, insanları nasıl etkilediğini ve nasıl azaltılabileceğini tanımlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, PSY2005 Sosyal Psikoloji I dersinin devamı niteliğinde olup, sosyal psikoloji alanındaki temel araştırma konularını incelemektedir. Bunlar, toplumsal cinsiyet; kişilerarası çekim; yakın ilişkiler; grupiçi davranışlar; yardım davranışı; saldırganlık; uygulamalı sosyal psikoloji gibi konulardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı Kitaptan ilgili bölümün okunması
3) Grup Süreçleri Kitaptan ilgili bölümün okunması
4) Yakın İlişkiler Kitaptan ilgili bölümün okunması
5) Konu tekrarı
6) Öğrenci Etkinliği
7) Yardım Davranışı Kitaptan ilgili bölümün okunması
8) Saldırganlık Kitaptan ilgili bölümün okunması
9) Önyargı Kitaptan ilgili bölümün okunması
10) Önyargı Kitaptan ilgili bölümün okunması
11) Film Gösterimi ve Tartışma
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Genel Tartışma ve Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Taylor, S.E., Peplau, L.A., & Sears, D.O. (2006). Social psychology. New Jersey: Prentice Hall.

Aronson, E., Wilson, T.D. & Akert, R. M. (2018) Social Psychology, 9th Edition Pearson. ISBN: 9780133936544 / 0133936546
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 2 31
Proje 1 10
Ara Sınavlar 2 32
Final 1 27
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 5
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 5
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 3
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 2
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik).
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 2
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.