REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2613 | Yaratıcı İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, herhangi bir sorunla ilgili sınırlı çözümler üretmek yerine, çözüm için birçok fırsat olabileceğinin öğrenilmesine yardımcı olmaktır. Yaratıcı süreçlere teorik yaklaşımlar; küçük gruplarda, organizasyonlarda, yazılı iletişimde ve ikna edici durumlardaki belli problemlere yaratıcı çözümlerin somut örnekleriyle değerlendirilebilecek. Ders büyük ölçüde, öğretim üyesinin öğrencilerle kurduğu güçlü etkileşime dayalı olacak. Dersin sonunda öğrencilerin, farklı işletme veya pazarlama iletişimi sorunlarına yaratıcı iletişim çözümleri getirebilme yetisini kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu ders öğrencilere yaratıcılık alanındaki temel teoriler ve mevcut konular hakkında genel bir bakış açısı sağlar. II. Bireysel yaratıcılıklarını geliştirmeleri ve fikirlerini rahatça ifade edebilmeleri için özel teknikler sunar. III. Yaratıcı birey, yaratım süreci ve yaratıcı işlevselliği geliştirme tekniklerine yönelik modern bir anlayış edinme. IV. Bireysel yaratıcılıklarının güçlü ve zayıf yanlarını saptayabilme. V. Kendini gerçekleştirebilme ve yaratıcı düşünme becerisi (sorunlara hassasiyet, akıcılık, esneklik, özgünlük ve görsel-sözel detaylandırma) |
Dersin içeriğinde reklamcılık disiplini için gerekli olan yaratıcı strateji ve süreçlerin irdelenmesi, açıklanması ve örneklendirilmesi ön plandadır. Bu doğrultuda kreatif hafıza ve kreatif fikir uygulamaları öğretilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.Hafta: Giriş / Ödev Gruplarının Seçimi | |
2) | 2.Hafta: Yaratıcılığın 4 boyutu. Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
3) | 3.Hafta: 1. Bölüm: Yaratıcı ol, aklını serbest bırak Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
4) | 4.Hafta: Ek okuma kitabını değerlendirme. Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
5) | 5.Hafta: 2.Bölüm: Odaklanma (Yeni görme biçimlerini öğrenme) Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
6) | 6.Hafta: Ek okuma kitabını değerlendirme. Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
7) | 7.Hafta: Vize ve ardından 3.Bölüm: İçebakış (Yaratıcı düşünme tarzınızı nasıl kullanırsınız?) | |
8) | 8.Hafta: 4.Bölüm: İçebakış (Yaratıcı hafızanızı nasıl kullanırsınız?) Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
9) | 9.Hafta: 5.Bölüm: Aklın bir bölümü olarak "girişkenlik" Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
10) | 10.Hafta: 6.Bölüm: Uygulama için fikir üretme. Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
11) | 11.Hafta: 7.Bölüm: İnovatif çalışma ortamı yaratma. Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
12) | 12.Hafta: Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
13) | 13.Hafta: 8.Bölüm: Sağlıklı vücut ve yaratıcı akıl. Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
14) | 14.Hafta: Final projesi için brief'in incelenmesi, tartışılması. Ödev değerlendirme / örnek analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | Cracking Creativity, Michael Michalko, Ten Speed Press / Yaratıcı Dehanın Sırları, Michael Michalko, Koridor Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | Gerekli Okumalar: Fikir Nasıl Bulunur? Jack Foster, MediaCat Kitapları How to Get Ideas? Jack Foster, Berrett-Koehler Publishers Yaratıcılık: Kuralları Boşverin, John Hegarty\ Mediacat Yayınları Hegarty on Creativity: There are no rules, John Hegarty, Thames and Hudson Blink, Düşünmeden Düşünebilmenin Gücü, Malcolm Gladwell, MediaCat Kitapları Blink: The Power of Thinking Without Thinking, Malcolm Gladwell, Back Bay Books. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. Recommended Readings: Şekil ve Resimlerle Sorun Çözme ve İkna, Dan Roam, MediaCat Kitapları Back of the Napkin: Solving problems and selling ideas with picture, Dan Roam, Portfolio; Expanded Edition. Başkalarının Aklı, Tali Sharot, Domingo Yayınevi The Influential Mind: What the Brain Reveals About Our Power to Change Others, Tali Sharot, Henry Holt and Co. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 13 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 3 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 5 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 4 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 3 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 4 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |