Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. |
- |
2) |
Eğitimde değişimi zorunlu kılan toplumsal etkenler |
- |
3) |
Eğitimde değişimi zorunlu kılan ekonomik etkenler |
- |
4) |
Eğitimde değişimi zorunlu kılan teknolojik etkenler |
- |
5) |
Eğitimde yaratıcılık ihtiyacı |
- |
6) |
Eğitimde inovasyon ihtiyacı |
- |
7) |
Eğitimde gelecek için yordama |
- |
8) |
Vize |
- |
9) |
Gelecek için tasarım |
- |
10) |
Tasarım tabanlı araştırma. |
- |
11) |
Anlamaya dayalı tasarım |
- |
12) |
Uygulayıcılar için program zenginleştirme ve sadeleştirme |
- |
13) |
Eğitsel ortamlarda veri toplama |
- |
14) |
Alternatif Ölçme Araçları |
- |
15) |
Stratejik Değerlendirme |
- |
16) |
Final |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
- |
Diğer Kaynaklar: |
Anderson, T. & Shattuck, J. (2012). Design-based research: A decade of progress in education research? Educational Researcher, 41(1), 16-25.
Barab, S. (2006). Design-based research: A methodological toolkit for the learning scientist. Cambridge University Press.
Kelly, A. (2003). Research as design. Educational Researcher, 32(1), 3-4.
McKenney, S., & Reeves, T. C. (2013). Systematic review of design-based research progress: Is a little knowledge a dangerous thing?. Educational Researcher, 42(2), 97-100.
Pritchard, A., & Woollard, J. (2010). Psychology for the classroom: Constructivism and social learning. London and New York: Routledge. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
|
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
|
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
|
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
|
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
|
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
|
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
|
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
|
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
|