LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4219 | UPS: Operasyonumuz | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersin Amacı: | Mezun olduktan sonra lojistik sektöründe çalışmayı düşünen ve çalışma hayatları esnasında lojistik sektörü ile ortak alanlarda temas edecek olan öğrencileri ; Dünya Devi UPS 'in Core Business 'ı ile tanıştırarak onlara yardımcı olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler ; 1) Lojistik devi UPS ile tanışacaklar. 2) Uluslararası bir ölçme değerlendirme sistemi olan 'Balanced ScoreCard'ı anlayacaklar. 3) UPS'in operasyonel süreçlerini tanıyacaklar. 4) UPS Türkiye operasyon binalarından bazılarını ziyaret edecekler . 5) UPS Türkiye Yönetim Kurulu 'ndan bazı yöneticilerle tanışacaklar. 6) Lojistik yönetimini tanıyacaklar. 7) Birlikte , gerçek konular hakkında proje üretecekler . |
Lojistik devi UPS'in, operasyon süreçlerini incelerken, aynı zamanda lojistik zincirlerini tanımak. Bir lojistik şirketinin yönetim döngüsünü anlamak. Güvenlik ve verimliliği elden bırakmadan, operasyonel planlama ve uygulamaların nasıl yapıldığını keşfetmek. Tüm bunları yaparken müşteri beklentilerini aşan hizmetler sunmaya çalışmak. Oyunu kazanmak ya da kaybetmek ! |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, İçerik, Hedefler /UPS'in Tarihi | |
2) | Kalite Geliştirme Süreci: "Local Balance Score Card" | |
3) | Çalışanlarımız: Önce Güvenlik/ LTI-AAF/ En İyi Uygulamalar/ Daha Güvenli Operasyonel Altyapı Nasıl Yaratılır? | |
4) | Faliyetlerimiz : Hizmet / E2E / Sunrise + Day Sort + Twilight = 360 Derece Geribildirim | |
5) | Faliyetlerimiz : Üretkenlik - SPC / SPORH / NDPP = On Job Supervising Konuk konuşmacı : UPS TR Operasyon Direktörü | |
6) | Faliyetlerimiz : Beklenmeyeni Beklemek = Zirve Mevsim ! Mahmutbey'e gezi | |
7) | Faliyetlerimiz : Dünya Genelinde Dağıtım İhracat Müdürü ile havaalanına gezi | |
8) | Projeler : "Reduction to T3 Accidents" = Sunumlar Değerlendirme Komitesi : UPS TR Operasyon Direktörü + İK Müdürü | |
9) | Faliyetlerimiz : "Contract Logistic" / UPS SCS SCS Depo gezisi | |
10) | Çalışanlarımız : Eğitim / Brown Academy | |
11) | Müşterilerimiz Konuk Konuşmacı : UPS TR Pazarlama Müdürü | |
12) | Öğrencilerin talebine göre belirlenecek konular | |
13) | Öğrencilerin talebine göre belirlenecek konular | |
14) | Final Projesi : İnovasyon Görevi : Yeni Çözümler Bulma Değerlendirme Komitesi : UPS TR Operasyon Direktörü + İK Müdürü |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi verecek tarafından notlar hazırlanarak ders öncesi dağıtılacaktır |
Diğer Kaynaklar: | Dersi verecek tarafından notlar hazırlanarak ders öncesi dağıtılacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 10 | 10 |
Proje | 7 | 14 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 8 | 40 |
Final | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 2 |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | 3 |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | 4 |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | 5 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 2 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | 1 |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | 4 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak | 4 |