LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4150 | 3 Boyutlu Baskı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ECE ARIHAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CAN PEKDEMİR Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin 3D baskının tasarımdaki tarihçesi, dönüşümü ve potansiyelini anlamalarını sağlarken; öğrencilere 3D modelleme yazılımları ve donanımları konusunda teknik yeterlilik kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, görsel iletişim tasarımındaki yaratıcı ve pratik uygulamaları keşfetmelerini teşvik eder ve 3D baskının biçim ve materyalleri ile yenilikçi deneyler yapma fırsatı sunar. Bunun yanı sıra, öğrencilerin 3D baskının etik, sürdürülebilir ve kültürel etkilerini anlamalarına yönelik farkındalıklarının gelişmesine katkıda bulunur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) 3D baskının prensiplerini ve tarihini, tasarım ve topluma etkilerini analiz edebilirler. 2) Endüstri standartlarındaki yazılımları kullanarak 3D modeller oluşturabilirler. 3) Yenilik ve yaratıcılık gösteren, fonksiyonel ve estetik 3D nesneler tasarlayabilir ve üretebilirler. 4) 3D basılmış nesnelerin kalitesini ve fonksiyonelliğini değerlendirebilir ve geliştirilecek alanları belirleyebilirler. 5) 3D baskı malzeme ve yöntemleri bağlamında sürdürülebilir ve etik çözümler önerebilirler. |
Bu ders 3D baskının prensiplerini, tekniklerini ve uygulamalarını tanıtmaktadır. Ders 3D modelleme, materyaller ve baskı teknolojileri ile ilgili temel bilgileri kapsar ve bunların yaratıcı ve pratik uygulamalarına odaklanır. Uygulamalı projeler aracılığıyla, öğrenciler 3D basılmış nesneleri tasarlama ve üretme konusunda deneyim kazanır ve problem çözme yetkinliklerini geliştirirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 3D Baskıya Giriş | |
2) | 3D Modellemenin Temelleri | |
3) | Malzemeler ve Teknikler | |
4) | 3D Baskı Tasarım Prensipleri | |
5) | Uygulamalı 3D Baskı | |
6) | İleri Düzey 3D Modelleme Teknikleri | |
7) | Ara sınav | |
8) | Görsel İletişim Tasarımındaki Uygulamalar | |
9) | 3D Baskıda Sürdürülebilirlik ve Etik | |
10) | 3D Baskı için Ürün Tasarlanması | |
11) | 3D Baskının Diğer Teknolojilerle Entegrasyonu (AR/VR, elektronik) | |
12) | Final Projesi Hazırlığı | |
13) | Final Projesi Geri Bildirimleri | |
14) | 3D Baskı Yöntem ve Tekniklerinin Üzerinden Geçilmesi ve 3D Baskının Geleceği Üzerine Konuşulması |
Ders Notları / Kitaplar: | Lipson, H., & Kurman, M. (2013). Fabricated: The new world of 3D printing. John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | Bernier, S. N., Luyt, B., & Reinhard, T. (2015). Design for 3D printing: scanning, creating, editing, remixing, and making in three dimensions. Maker Media, Inc.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |