FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0515 | Yeni Dini Akımlar | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İSMAİL TAŞPINAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Modern dini hareketleri hakkında bilgi vermek ve ortayı çıkış süreçlerini incelemektir. Öğrenciler bu dersi tamamladıklarında, 20. yüzyılın başından günümüze kadar olan modern dini hareketler hakkında genel bir bilgi edinirler. Bunu yaparken, yüzyılın farklı dini hareketlerini tanırlar ve bunları diğer din ve kültürlerle ilişkilendirmeyi öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları 1) Modern dini hareketleri analiz etme ve tanıma 2) Dini hareketlerin geleneksel büyük dinler içerisindeki yerlerini tanımlayabilme. 3) Dünyada yaygınlaşan bu tür yeni dini hareketleri analiz edebilme bilgisine sahip olma. 4)Yeni Dini Hareketlerin ortaya çıkış ve gelişim süreçlerini anlayabilme 5) Yeni dini hareketlerin nasıl bir iç işleyişe sahip olduklarını kavrama 6)Yeni dini hareketlerin toplum içinde sebep oldukları bazı olumsuz sonuçları tanıma |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler, 20.yy'ın başından günümüze kadar uzanan bir zaman diliminde yeni dini hareketleri tanır. Bunu öğrenirken yüzyıla ait farklı dini akımların diğer din ve kültürleri nasıl etkilediğini anlar. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yeni dini hareketlerin tanımı , konusu, kaynakları ve ortaya çıkışlarındaki sosyal, siyasi ve dini sebepler sebepler | Course Notes |
2) | Hint ve Uzakdoğu'da Yeni Dini Hareketler ve genel özgüllükleri ile Hare Krishna hareketi | Course Notes |
3) | Sai Baba hareketi | Course Notes |
4) | Transandantal Meditasyon ve Bagwam Osho Hareketi | Course Notes |
5) | Hıristiyan Kaynaklı Yeni Dini Hareketlerin Özellikleri ve Yehova Şahitleri | Course Notes |
6) | Mormonlar Hareketi | Course Notes |
7) | Moons Hareketi | Course Notes |
8) | Ara Sınav Haftası | Course Notes |
9) | Scientology Hareketi Satanism Hareketi | Course Notes |
10) | Evanjelist Hristiyanlık Hareketi | Course Notes |
11) | İslam dünyasında ortaya çıkan yeni dini hareketlerin özellikleri ve Bâbîlik ve Bahâîlik hareketi | Course Notes |
12) | Kadıyanilik hareketi | Course Notes |
13) | İsmaîlîlik hareketi | Course Notes |
14) | Türkiye'deki yeni dini hareketlerin genel özellikleri | Course Notes |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. İsmail Taşpınar, Günümüzde Yeni Dini Hareketler, yayına hazırlanmakta olan ders kitabı ve notları. 1. John A. Saliba, Understanding New Religious Mouvements. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Encyclopedia pf New Religious Mouvements, edit. Peter b. Clarke. 2. Michael York, Historical Dictionnary of New Age Movements. 3. New Religious Movements in the 21th Century, edit.: Philip C. Lucas, Thomas Robbins |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |