TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0442 | Korece II | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı A1 seviyesinde Kore Alfabesi Hangıl’ı yazıp okumayı kavrama, başlangıç seviyesinde dilbilgisi kuralları bilmek ve çeşitli konular hakkında Korece temel cümleler kurabilmek ve konuşabilmek. Kore tarihine ilişkin giriş düzeyinde bilgiler, Kore kültürü, toplumu, felsefesi ve sanatı bilimi vb. ilişkin temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenilen Kore alfabesi 'Hangıl'ı yazıp okuyabilecek 2) Başlangıç seviyesindeki dilbigisi bilerek Korece temel cümleler kurabilecek 3) Günlük yaşamda kullanılan konuşmaları anlayıp konuşabilecek 4) Korece’yi, Kore halkını ve yaşantısını daha iyi anlayabilecek 5) Kore tarihi ve kültürü hakkında temel bilgileri edinecek |
Bu derste dört dil becerisi ( okuma, yazma, konuşma ve dineleme) Korece ile ilgili temel bilgileri vererek öğrenciye kazandırılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Korece Genel Dilbilgisi tekrar, Kore alfabesi ve kurallar | |
2) | Fiillerle kullanılan bağlaç son ekleri. | |
3) | Fiillerin birleştirilerek yeni fiil şekillerinin elde edilmesi.Kore tarihi | |
4) | Alıştırmalar, Kore Kültürü (Kore Yaşama Biçimi) | |
5) | Birleşik isimler, İsim tamlaması. | |
6) | Konuya göre temel konuşmalar( Havaalanında) | |
7) | Konuya göre temel konuşmalar (Otelde, lokantada) Kore Kültürü (Toplum, Kültür ve Sanat) | |
8) | Bileşik fiiller, fiil çekimlerindeki özel durumlar. Combining verbs, special forms of verb’s terminations. | |
9) | Konuya göre temel konuşmalar (Postande, alısverişte) Kore Tarihi | |
10) | Alıştırmalar, Kore Kültürü (Kore Yaşama Biçimi) | |
11) | Adıllar. Pronouns. | |
12) | Kore Kültürü | |
13) | Alıştırmalar, Konuya göre temel konuşmalar (telefon konuşmaları, hastanede, seyahatte) | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Yonsei Korece 1- Yonsei Üniversitesi Korece Merkezi, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2015, Seul, Kore (Korece) Sejong Korece1- Ulusal Korece Öğretim Merkezi, Hau Yay, 2013, Seul, Kore (Korece) Kore'yi Tanıyarak Korece Öğrenelim- S. Göksel Türközü ,Oh Eun Kyung, Lotus Yay, 2014, İstanbul, Türkiye (Türkçe) |
Diğer Kaynaklar: | Facts About Korea- Kore Kültür, Spor ve Turizm Yay, 2013, Seul, Kore (İnglizce) (PDF dosyası) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |