MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1440 | Rusça IV | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Rusça |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı temel Rusça'nın kalan gramer konularının aktarılmasıdır. Öğrencilerin reel öğretim koşullarında,dersin öğretim metoduna uygun olarak bilgilerinin,pratik yatkınlık ve yeterliliklerinin derinleşmesi ve güçlenmesi amacına yöneliktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Sözel bir haber bilgisinin en önemli bölümünü dinleyıp anlayabilir. 2)Yazma alanında basit ve zor bir plan veya okunan ve dinlenen bir şeyin özetini hazırlayabilir. 3)Bir okuma konusundan başka bir konuya geçiş yatkınlığı ve yeterliliği geliştirir. 4)Ülkeleri,şehirleri,üniversiteleri ve ülkedeki olayları basit ifadelerle anlatabilir. 5)Basit ve bileşik cümleler kurabilir. 6)Mağazada,otelde,eczanede,hastanede,okulda,tatilde-değişik durumlarda kendini ifade edebilir. |
İsmin -in hali ve kullanımı; Hareket fiilleri (önekleri); Tamamlanmamış-tamamlanmış yeni fiiller; Basit ve bileşik gelecek zamanı ;İsmin -ile hali ve kullanımı; Hakkında ve -de durumları; Dönüşlü fiilleri-ilgilenmek/uğraşmak; Gereklilik durumu; İsmin -e/a hali ve kullanımı; Soru-cevap çalışması. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tekrar | |
2) | Tamlayan durumu. | |
3) | Zamir ve isimlerin ismin tamlayan durumunda kullanımı. | |
4) | Hareket fiillerinin bulunma,yönelme ve ayrılma durumlarında kullanılması.1,2,3 sayılarının -in halinde kullanılışı. | |
5) | Hareket fiilleri / nerede,nereye,kime soruları, alıştırma,diyalog. | |
6) | Gelmek ve gitmek(tüm öneki olan fiil formları) fiillerin geçmiş | |
7) | Karışık ve basit fiillerin gelecek zamanda kullanımı.Alıştırma.Diyalog. | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Gelecek zamanda tüm gelmek-gitmek fiillerin formların kullanımı.Pratik,konuşma,dinleme.Nereye,nereden,kimden. | |
10) | Gelecek zamana devam. İsmin -e/a hali.Beğenmek,yaşı,Gerek. | |
11) | İsmin -ile hali( paylaşmak,yemek).Yeni tamamlanmış ve tamamlanmamış fiiller. | |
12) | Meslek için ile hali,uğraşmak ile;İsmin -de/da hali.Hakkında hali.Alıştırma. | |
13) | Tematik konular.Diyalog-monolog;soru-cevap çalışması. | |
14) | Tüm konuların tekrarı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Дорога в Россию" М.М.Нахабина; 2."Говорите по-русски" Хавронина; photocopies |
Diğer Kaynaklar: | "Поехали" Чернышов; 2."Русский язык.5 элементов" Эсмантова. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 3 |
2) | Temel biyolojik soruları yanıtlamak ve hastalıkların teşhis ve tedavisi gibi sorunları çözmek için bilgisayar veri tabanlarında depolanan zengin bilgileri kullanmak. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |