İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1440 | Rusça IV | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Rusça |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı temel Rusça'nın kalan gramer konularının aktarılmasıdır. Öğrencilerin reel öğretim koşullarında,dersin öğretim metoduna uygun olarak bilgilerinin,pratik yatkınlık ve yeterliliklerinin derinleşmesi ve güçlenmesi amacına yöneliktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Sözel bir haber bilgisinin en önemli bölümünü dinleyıp anlayabilir. 2)Yazma alanında basit ve zor bir plan veya okunan ve dinlenen bir şeyin özetini hazırlayabilir. 3)Bir okuma konusundan başka bir konuya geçiş yatkınlığı ve yeterliliği geliştirir. 4)Ülkeleri,şehirleri,üniversiteleri ve ülkedeki olayları basit ifadelerle anlatabilir. 5)Basit ve bileşik cümleler kurabilir. 6)Mağazada,otelde,eczanede,hastanede,okulda,tatilde-değişik durumlarda kendini ifade edebilir. |
İsmin -in hali ve kullanımı; Hareket fiilleri (önekleri); Tamamlanmamış-tamamlanmış yeni fiiller; Basit ve bileşik gelecek zamanı ;İsmin -ile hali ve kullanımı; Hakkında ve -de durumları; Dönüşlü fiilleri-ilgilenmek/uğraşmak; Gereklilik durumu; İsmin -e/a hali ve kullanımı; Soru-cevap çalışması. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tekrar | |
2) | Tamlayan durumu. | |
3) | Zamir ve isimlerin ismin tamlayan durumunda kullanımı. | |
4) | Hareket fiillerinin bulunma,yönelme ve ayrılma durumlarında kullanılması.1,2,3 sayılarının -in halinde kullanılışı. | |
5) | Hareket fiilleri / nerede,nereye,kime soruları, alıştırma,diyalog. | |
6) | Gelmek ve gitmek(tüm öneki olan fiil formları) fiillerin geçmiş | |
7) | Karışık ve basit fiillerin gelecek zamanda kullanımı.Alıştırma.Diyalog. | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Gelecek zamanda tüm gelmek-gitmek fiillerin formların kullanımı.Pratik,konuşma,dinleme.Nereye,nereden,kimden. | |
10) | Gelecek zamana devam. İsmin -e/a hali.Beğenmek,yaşı,Gerek. | |
11) | İsmin -ile hali( paylaşmak,yemek).Yeni tamamlanmış ve tamamlanmamış fiiller. | |
12) | Meslek için ile hali,uğraşmak ile;İsmin -de/da hali.Hakkında hali.Alıştırma. | |
13) | Tematik konular.Diyalog-monolog;soru-cevap çalışması. | |
14) | Tüm konuların tekrarı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Дорога в Россию" М.М.Нахабина; 2."Говорите по-русски" Хавронина; photocopies |
Diğer Kaynaklar: | "Поехали" Чернышов; 2."Русский язык.5 элементов" Эсмантова. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngilizce ve Türkçeyi dilbilimsel (sesbilim, sözcükbilim, tümcebilim, anlambilim, edimbilim) olarak kavrama, anlama ve çözümleme yetisi edinir. | 1 |
2) | Çeviri yaptığı dillerde yetkinlik kazanır. | 1 |
3) | Küresel dil hizmeti sektörünün gerektirdiği yeti ve becerileri kazanır. | 1 |
4) | Uygulamalar ve alan dışı dersler yoluyla çevirinin disiplinlerarası doğasını tanır. | 5 |
5) | Çeviri ve dilin ayrılmaz parçası olan farklı kültürler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
6) | Günümüzde dil hizmeti sektörünün olmazsa olmazı çeviri teknolojilerini öğrenir ve kullanır. | 1 |
7) | Kaynak kültür ve erek kültürde çeviri amaçlı metin çözümleme edinci kazanır. | 1 |
8) | Çeviri amaçlı araştırma tekniklerini öğrenir. | 1 |
9) | Eşzamanlı çeviri, ardıl çeviri, konferans çevirisi ve toplum çevirmenliği gibi sözlü çeviri uygulamalarını ders ortamında deneyimler. | 1 |
10) | Türkçenin dil ve sözcük yapısı, yazım ve kullanımına ilişkin kurallarını öğrenir ve anadilinde yetkin bir çevirmen haline gelir. | 1 |
11) | Geçmişten günümüze yazılı ve sözlü çeviri kuramlarını tanırken, kuramın uygulama ve eleştiriyle bağlarını kurabilir. | 1 |
12) | Mesleki becerisini hayat boyu sürdürecek ve geliştirecek araştırma yetisi geliştirir. | 1 |
13) | Çevirmen ahlakı ve çeviri etiği konularında farkındalık kazanır. | 1 |
14) | Çeviride kalite standartları doğrultusunda çalışma alışkanlığı kazanır. | 1 |
15) | İngilizcenin yanı sıra ikinci bir yabancı dili B1 seviyesinde öğrenir. | 1 |