LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1439 | Rusça III | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Rusça |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin konuşma,anlama,yazma düzeylerinin geliştirilmesi ;geçmiş ve gelecek zamanı,tamamlamış/tamamlamamış fiillerin kullanımı,gitmek-gelmek yürüyerek /vasıta ile fiil formların kullanımı ile tanıştırılması;Rus kültürüyle ilgili yeni bilgilerin kazandırılmasına devam edilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Geçmişte neler yaptığını ifade edebilecek. 2)Gelecekte olan projelerinden bahsedebilecek. 3)Nereye gideceğini, gittiğini; kimin yanına gittiğini; hangi araçla gittiğini anlatabilecek. 4)Saatin kaç olduğunu,bir etkinlik saat kaçta olacağını ve kaç saat sürdüğünü sorulara cevap verebilecek. 5)Arz ve niyet ifadeleri doğru kullanabilecekler. 6)Belli oranda yeni kelimeler ve temel kuralarını öğrenip ruslarla diyaloga girebilecekler. 7)Basit ve bileşik cümleler kurabilicekler. 9)Kendine ifade edip karşısındaki Rusça konuşanı daha iyi anlayabilecek. 10)Arkadaşına mesaj,e-mail veya not yazabilecek. |
To be fiili,1.ve 2.grup fiilleri,dönüşlü fiillerin geçmiş zamanı;Basit ve bileşik gelecek zaman formları;Zaman zarfları;sayılar 1000-1000000;Kısa sıfatlar;Gitmek-gelmek fiillerin kullanımı;Tamamlanmamış ve tamamlanmış fiil çiftleri;Saat ifadeleri;İstemek ve yapabilmek yardımcı fiilleri;Metin okuma-dinleme-anlama çalışması;Konuşma-diyalog kurma/soru-cevap verme çalışması.Mektup -mesaj/metin yazma çalışması. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Haftanın Günleri, Mevsimler ve Aylar | |
2) | Geçmiş. Kurallar ve egzersizler. Geçmişte olmak. | |
3) | Dönüşlü fiillerin geçmiş zamanda kullanımı.Haftanın günleri -i halinde kullanımı. | |
4) | Hareket fiilleri-gitmek/gelmek(yürüyerek,araçla) şimdiki zamanda. Nereye?(yön;-i hali kullanımı) | |
5) | Hareket fiilleri geçmiş zamanda.(-de durumu kullanımı). | |
6) | Zaman zarfları.Doğumak fiili geçmiş zamanda.Bulunmak ve farklı yönlere gitmek. | |
7) | Sayılar 1000-1000000. Gelecek zaman,tamamlanmamış formu. Zaman zarfları.Aylar-mevsimler de durumunda/ | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Gelecek zaman. Yaş söylemesi(geçmiş +gelecek formunda). | |
10) | Tamamlanmamış ve tamamlanmış fiiller(ön ekleri).Fiil çiftleri. Geçmiş zamanda farkı. | |
11) | Kesinleşmemiş/kesinleşmiş fiilleri gelecek zamanda/farkı.Alıştırma.Diyalog. | |
12) | Hareket fiileri gelecek zamanda(kesin). | |
13) | İstemek ve yapabilmek fiillerin kullanımı.e/a hali | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Required Textbook: Дорога в Россию ( часть 3) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |