LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4428 | N11 - Yazılım Testine Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZGE YÜCEL KASAP |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. YÜCEL BATU SALMAN |
Dersin Amacı: | Yazılım testingde çevik metodların nasıl kullanıldığı, Yazılım geliştirme yaşam döngüsünde test adımının nasıl işlendiği, Test otomasyon süreçleri ve nasıl işlediği, Selenium frameworku ile test otomasyon süreçlerinden nasıl yarar sağlandığı ve sürekli entegrasyon ile testlerin otomatize edilmesi amaçlanmıştır. Dersin Öğretim yöntemleri anlatım ve uygulama şeklindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çevik yazılım geliştirme süreçlerini anlamak 2) Yazılım testi metodlarını öğrenme 3) Yazılım geliştirme yaşam döngüsünde test adımında neler yapıldığını anlama 4) Test otomasyon plan ve stratejisi oluşturma 5) Web ve mobil uygulamalar için test otomasyon projesi geliştirme 6) Sürekli entegrasyon ile testleri otomatize etme |
Yazılım testi, test türleri, mobil testi, test case yazımı, test otomasyonu, Selenium ile test otomasyon projesi oluşturma, Appium ile mobil testi, Jenkins ile sürekli entegrasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, tarihi süreç: Yazılım Testine Giriş | |
2) | Test otomasyonuna giriş, test otomasyon araçları | |
3) | Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 1: Kurulum, hazırlama | |
4) | Yazılım geliştirme yaşam döngüsünde test mühendisinin görevi, mobil testi | |
5) | Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 2: Selenium ile test projesi ve framework oluşturma | |
6) | Ara sınav | |
7) | Test Türleri: Dinamik ve statik testler | |
8) | Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 3: Framework'e Appium implementasyonu | |
9) | Test planı oluşturma ve test case yazım süreci | |
10) | Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 4: Mobil ve Web için test case oluşturup testleri tamamlama | |
11) | Test Proje Yönetimi | |
12) | Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 5: Jenkins ile sürekli entegrasyon | |
13) | Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 5: Jenkins ile sürekli entegrasyon | |
14) | Final proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | "Selenium Design Patterns and Best Practices - Dima Kovalenko, Appium Essentials - Manoj Hans" |
Diğer Kaynaklar: | "Selenium Design Patterns and Best Practices - Dima Kovalenko, Appium Essentials - Manoj Hans" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |