ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4403 | Inventron - Uygulamalı Elektronik ve Pcb Tasarım | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere analog ve sayısal elektroniğin temel derslerinde öğrendikleri teorik bilgilerin baskı devre kartı üzerinde pratik olarak uygulanmasının öğretilmesidir. Bu ders uygulamalı bir derstir. Öğrenciler ders boyunca fiziksel komponentlerin modellerini ve performans limitlerini, komponentlerin teknik dokümanlarını okumayı, şema çizmeyi, komponent kütüphanesi oluşturmayı, baskı devre kartı üzerinde komponent yerleşimini ve çok katlı baskı devre tasarımını, baskı devre kartı üzerinde analog, sayısal, güç ve RF devrelerinin tasarımını, difransiyel sinyal, sinyal bütünlüğü ve sinyal karışımı kavramlarını, baskı devre üretimini ve standartlarını, EMC'ye göre baskı devre kart tasarımını öğrencek ve her öğrenci ayrı bir proje yaparak öğrendiklerini gerçekleyecektir. Öğrencilerin gerçekledikleri projeler ürettirilecek ve komponent dizgisi yapılarak çalıştırılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Aktif ve pasif komponentlerin teknik dokümanları üzerinden tasarım parametreleri inceleyebilecek 2) Devre şeması çizebilecek ve çizilen devreleri simüle edebilecek 3) Komponentlerin baskı devre kütüphanelerinin oluşturabilecek 4) Baskı devre tasarımının temellerini öğrenecek 5) 2-32 katlı baskı devre kartı tasarlayabilecek 6) Baskı devre kartı üzerinde analog devre tasarlamanın temellerini öğrencek 7) Baskı devre kartı üzerinde yüksek hızlı sayısal devre tasarlamanın temellerini öğrencek 8) Sinyal bütünlüğü, diferansiyel sinyal ve sinyal karışımı kavramlarını öğrencek 9) Baskı devre kartı üzerinde güç ve RF devre tasarlamanın temellerini öğrencek 10) Gerber oluşturabilecek ve IPC standartları hakkında bilgi sahibi olacak 11) EMC'ye uygun baskı devre kartı tasarlayabilecek |
baskı devre tasarımı, şematik, komponent kütüphanesi ,komponentlerin parametreleri, çok katlı baskı devre tasarımı, analog baskı devre tasasrımı, yüksek hızlı sayısal baskı devre tasarımı, sinyal bütünlüğü, diferansiyel sinyal, güç baskı devre tasarımı, RF baskı devre tasarımı, EMC, IPC, gerber, baskı devre üretimi, devre simülasyonu, komponentlerin fiziksel kısıtları, sinyal karışımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | High Speed Digital Design: Design of High Speed Interconnects and Signaling, Hanqiao Zhang, 2015, ISBN-13: 978-0124186637 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |