Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İş sağlığı ve güvenliği kavramı, tarihçesi, ilkeleri
|
Yok |
2) |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı |
Yok |
3) |
Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları |
Yok |
4) |
İşyeri ortamının fiziksel risk etkenleri |
Yok |
5) |
İşyeri ortamının kimyasal risk etkenleri |
Yok |
6) |
İşyeri ortamının biyolojik risk etkenleri
|
Yok |
7) |
İşyeri ortamının ergonomik risk etkenleri – Ergonomi |
Yok |
8) |
İşyeri ortamının psiko-sosyal risk etkenleri
|
Yok |
9) |
Çalışanlarda risk grupları |
Yok |
10) |
Risk yönetimi ve değerlendirmesi |
Yok |
11) |
İş kazaları ve korunma |
Yok |
12) |
Meslek hastalıkları |
Yok |
13) |
Kişisel koruyucu donanımlar |
Yok |
14) |
Sağlık ve güvenlik işaretleri
Health and safety signs
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. |
|
2) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, |
|
3) |
İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, |
|
4) |
İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, |
|
5) |
Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, |
|
6) |
Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, |
|
7) |
Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, |
|
8) |
Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, |
|
9) |
Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. |
|
10) |
Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, |
|
11) |
Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. |
|
12) |
Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |
|