REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4622 Reklam Atölyesi Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖRKEM BİR
Dersin Amacı: Teorik bilgiyi uygulamalı projelerle birleştirerek, bu ders öğrencileri stratejik olarak sağlam, yaratıcı açıdan etkileyici ve çoklu medya platformlarında etkili reklam kampanyaları geliştirmeye hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki kazanımları elde etmesi hedeflenmektedir:

Tam ve işlevsel bir portfolyo hazırlamak
Farklı iletişim gereksinimleri için reklam fikirleri üretmek
Çeşitli reklam mecraları için teknikleri uygulamak
Metin yazarlığına dair pratik ipuçlarını öğrenmek
Bir reklam kampanyasının temel adımlarını uygulamak

Dersin İçeriği

H1 – Giriş

H2 – Yaratıcı Brief Atölyesi

H3 – Basılı reklam

H4 – Basılı reklam

H5 – Televizyon reklamı & Senaryo yazımı

H6 – Televizyon reklamı & Senaryo yazımı

H7 – Açıkhava & Ortam reklamları

H8 – Radyo reklamcılığı

H9 – Metin Yazarlığı Atölyesi

H10 – Sosyal Medya Reklamı

H11 – Yaratıcı Fikirler Atölyesi

H12 – Reklam Kampanyası Yaratımı

H13 – Reklam Kampanyası Yaratımı

H14 – Final için Değerlendirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kreatif Brief Workshop Advertising Campaigns Workbook Chapter 7
3) Basılı reklam The Advertising Concept Book Chapter 1 – Chapter 2
4) Basılı reklam The Advertising Concept Book Chapter 1 – Chapter 2
5) TV reklamı & Senaryo Yazımı The Advertising Concept Book- Chapter 7
6) TV reklamı & Senaryo Yazımı The Advertising Concept Book- Chapter 7
7) Açıkhava & Ortam reklamları The Advertising Concept Book- Chapter 8
8) Radyo reklamı The Advertising Concept Book- Chapter 11
9) Metin Yazarlığı Atölyesi The Advertising Concept Book- Chapter 11
10) Sosyal medya reklamı
11) Kreatif Fikirler Atölyesi Advertising Campaigns Workbook Chapter 8
12) Reklam Kampanyası Yapımı The Advertising Concept Book Chapter 4
13) Reklam Kampanyası Yapımı Advertising Campaigns Workbook Chapter 2
14) Final için Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Advertising Concept Book (Pete Barry)
Diğer Kaynaklar: The Advertising Concept Book (Pete Barry)

Advertising Campaigns Workbook (Harsha Gangadharbatla, Kim Bartel Sheehan, David Koranda)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 4
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek