REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4622 Reklam Atölyesi Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. GÖRKEM BİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencilerin şu kazanımları elde etmeleri amaçlanmaktadır:
1. Tam ve fonksiyonel bir portfolio hazırlama
2. Reklam tasarımları hazırlama
3. Farklı hedef kitlelere için reklam fikirleri üretme
4. Reklam mecralarını ayrıştırabilme ve birleştirbilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. İlan tasarımı ve tipografi
II. Reklam senaryosu yazımı
III. Outdoor reklamcılığı
IV. Dijital reklamcılık
V. Radyo reklamcılığı
VI. Mecraya uygun (özel) reklamcılık
VII. Reklam kampanyası hazırlama süreci

Dersin İçeriği

1. Hafta : Giriş- Reklamda Yaratıcılık
2.Hafta : Basın reklamı (dergi)
3.Hafta: Basın reklamı (gazete)
4.Hafta : TV reklam senaryosu
5.Hafta : TV reklam senaryosu
6.Hafta : Outdoor/Ambient reklam
7.Hafta : Vize
8.Hafta : Banner, pop-up, e-mail, app, etc.
9.Hafta : Özel internet reklamları (Youtube, facebook, msn messenger, etc.)
10.Hafta: Radyo reklamları
11.Hafta : Farklı mecralara özel reklamlar
12.Hafta : Kampanya yaratma süreci
13.Hafta : Kampanya yaratma süreci
14.Hafta : 360 derece reklam

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Reklamda yaratıcılık ve iyi fikir... Ders kitabının 6-16 sayfaları okunmalıdır.
1)
2) Basın reklamı (dergi) Ders kitabının 56-89 sayfaları okunmalıdır.
3) Basın reklamı (gazete) Ders kitabının 56-89 sayfaları okunmalıdır.
4) Televizyon reklamcılığı ve senaryo yazımı Ders kitabının 154 - 184 sayfaları okunmalıdır.
5) Televizyon reklamcılığı ve senaryo yazımı 2 Ders kitabının 154 - 174 sayfaları okunmalıdır.
6) Outdoor ve Ambient reklamları Ders kitabının 175 - 184 sayfaları okunmalıdır.
7) Vize sınavı
8) İnternet reklam stratejileri: Banner, pop up, e-mail, vb... Ders kitabının 184-198 sayfaları okunmalıdır.
9) Özel internet reklamları: (Youtube, twitter, facebook, messenger, vs...) Ders kitabının 184-198 sayfaları okunmalıdır.
10) Radyo reklamcılığı Ders kitabının 209-217 sayfaları okunmalıdır.
11) Farklı mecralara özel reklamlar.
12) Reklam kampanyası oluşturma süreci... Ders kitabının 90 - 97 sayfaları okunmalıdır...
13) Reklam kampanyası oluşturma süreci 2 Ders kitabının 60 - 97 sayfaları okunmalıdır.
14) 360 derece reklamcılık Ders kitabının 218 - 229 sayfaları okunmalıdır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Advertising Concept Book (Pete Barry)
Diğer Kaynaklar: Reklamın Şifresini Kırmak (Levav, Mazursky, Goldenberg, Solomon)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 10 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 12 36
Küçük Sınavlar 2 4
Ara Sınavlar 1 5
Final 5 18
Toplam İş Yükü 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 4
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek