REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4622 | Reklam Atölyesi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. GÖRKEM BİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencilerin şu kazanımları elde etmeleri amaçlanmaktadır: 1. Tam ve fonksiyonel bir portfolio hazırlama 2. Reklam tasarımları hazırlama 3. Farklı hedef kitlelere için reklam fikirleri üretme 4. Reklam mecralarını ayrıştırabilme ve birleştirbilme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İlan tasarımı ve tipografi II. Reklam senaryosu yazımı III. Outdoor reklamcılığı IV. Dijital reklamcılık V. Radyo reklamcılığı VI. Mecraya uygun (özel) reklamcılık VII. Reklam kampanyası hazırlama süreci |
1. Hafta : Giriş- Reklamda Yaratıcılık 2.Hafta : Basın reklamı (dergi) 3.Hafta: Basın reklamı (gazete) 4.Hafta : TV reklam senaryosu 5.Hafta : TV reklam senaryosu 6.Hafta : Outdoor/Ambient reklam 7.Hafta : Vize 8.Hafta : Banner, pop-up, e-mail, app, etc. 9.Hafta : Özel internet reklamları (Youtube, facebook, msn messenger, etc.) 10.Hafta: Radyo reklamları 11.Hafta : Farklı mecralara özel reklamlar 12.Hafta : Kampanya yaratma süreci 13.Hafta : Kampanya yaratma süreci 14.Hafta : 360 derece reklam |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Reklamda yaratıcılık ve iyi fikir... | Ders kitabının 6-16 sayfaları okunmalıdır. |
1) | ||
2) | Basın reklamı (dergi) | Ders kitabının 56-89 sayfaları okunmalıdır. |
3) | Basın reklamı (gazete) | Ders kitabının 56-89 sayfaları okunmalıdır. |
4) | Televizyon reklamcılığı ve senaryo yazımı | Ders kitabının 154 - 184 sayfaları okunmalıdır. |
5) | Televizyon reklamcılığı ve senaryo yazımı 2 | Ders kitabının 154 - 174 sayfaları okunmalıdır. |
6) | Outdoor ve Ambient reklamları | Ders kitabının 175 - 184 sayfaları okunmalıdır. |
7) | Vize sınavı | |
8) | İnternet reklam stratejileri: Banner, pop up, e-mail, vb... | Ders kitabının 184-198 sayfaları okunmalıdır. |
9) | Özel internet reklamları: (Youtube, twitter, facebook, messenger, vs...) | Ders kitabının 184-198 sayfaları okunmalıdır. |
10) | Radyo reklamcılığı | Ders kitabının 209-217 sayfaları okunmalıdır. |
11) | Farklı mecralara özel reklamlar. | |
12) | Reklam kampanyası oluşturma süreci... | Ders kitabının 90 - 97 sayfaları okunmalıdır... |
13) | Reklam kampanyası oluşturma süreci 2 | Ders kitabının 60 - 97 sayfaları okunmalıdır. |
14) | 360 derece reklamcılık | Ders kitabının 218 - 229 sayfaları okunmalıdır. |
Ders Notları / Kitaplar: | The Advertising Concept Book (Pete Barry) |
Diğer Kaynaklar: | Reklamın Şifresini Kırmak (Levav, Mazursky, Goldenberg, Solomon) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 10 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 12 | 36 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 5 | 18 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 4 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |