TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3618 | Reklam ve Toplum | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler, öncelikle bir ikna edici iletişim biçimi olarak reklamın toplum, kültür, etik, teknoloji gibi kavramlar açısından eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyerek tartışma olanağı bulacaklar. İletişimin kavram ve boyutlarını açıklayabilecek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bu derste ara sınav değerlendirmesi proje üzerinden yapılacaktır. Projeyle ilgili detaylar Itslearning üzerinde, teslim tarihinden iki hafta önce açıklanacaktır. | |
2) | Modernizm, aydınlanma ve Sonrası | |
3) | Postmodernizm kavramı | |
4) | Postmodern Göstergeler 1.Tüketim ve eğlence 2.İnternet ve cep telefonu 3.Görünür olmak 4.Estetize edilmiş yaşam | |
5) | Gündelik yaşamda tüketim alışkanlıkları ve instagram örneği, | |
6) | Pierre Bourdieu ve Habitus kavramı | |
7) | Jean Baudrillard Tüketim Toplumu | |
8) | Sosyal medya ve facebook | |
9) | Reklamlar üzerinden tartışılan erkeklik | |
10) | Çikolata reklamları örneği üzerinden reklam ve psikoloji | |
11) | Genel değerlendirme | |
12) | Genel Değerlendirme | |
13) | Genel Değerlendirme | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |