PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3618 | Reklam ve Toplum | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler, öncelikle bir ikna edici iletişim biçimi olarak reklamın toplum, kültür, etik, teknoloji gibi kavramlar açısından eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyerek tartışma olanağı bulacaklar. İletişimin kavram ve boyutlarını açıklayabilecek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler: 1. Reklamın ekonomik etkisini anlayacak, 2. Çocuklara reklamcılığı açıklayabilecek, 3. Reklamcılıkta cinsiyetin rolünü öğrenecek, 4.Reklamcılıktaki stereotipleri anlayacak, 5.Doğrudan tüketiciye yönelik ilaç reklamcılığını açıklayabilecek, 6. Hiper niş pazarları ve reklamcılığı tartışabilecek, 7. Eğlence medyasında reklam ve ürün yerleştirmeyi öğrenecek, 8. Daha önce el değmemiş gazetecilik ortamlarında reklamcılığı anlayacak, 9. Reklam oyunlarını öğrenecektir. 10. Reklam ve spor etkinliklerini anlamak, 11. Tutsak kitlelere reklamcılığı açıklamak, 12. Reklam ve sosyal sorumluluk arasındaki ilişkiyi tanımlamak, |
Bu derste reklamla ilişkili olarak ekonomi, toplumsal cinsiyet, stereotipler, medya ve eğlence dünyası gibi reklam ve toplumun iç içe geçtiği konular ele alınmaktadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders anlatımı, Proje, Okuma, İşbirliğine dayalı öğrenme, Uygulama, Tartışma, Bireysel çalışma, Problem Çözme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders Programı İncelemesi • Beklentiler |
2) | Oryantasyon | Sunumlar için Öğrenci ve Grup Listesi |
3) | Reklamcılığın Ekonomik Etkisi | Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. |
4) | Çocuklara Yönelik Reklam | Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. |
5) | Reklamda Cinsellik | Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. |
6) | Reklamda Stereotipler | Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. |
7) | Tüketiciye Yönelik İlaç Reklamcılığı Aşırı Niş Pazarlar ve Reklamcılık | *Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. *Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. |
8) | Vize | |
9) | "Reklam ve Ürün Yerleştirme" "Gazetecilik Ortamlarında Reklamcılık" | *Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. *Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. |
10) | "Reklamcılık ve Spor Etkinlikleri" | Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. |
11) | "Reklam Oyunları (Advergames)" | *Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. *Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. |
12) | "Tutsak İzleyicilere Yönelik Reklamcılık (Advertising to Captive Audiences)" | **Eğlence Medyasında Reklam ve Ürün Yerleştirme** **Daha Önce Tarafsız Kalan Gazetecilik Ortamlarında Reklamcılık** |
13) | "Reklamcılık ve Sosyal Sorumluluk" | Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.* Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.* |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | "Advertising and Society: An Introduction" (2014), Carol J. Pardun, 2nd Edition, Wiley Blackwell. |
Diğer Kaynaklar: | "Advertising and Societies” (2010) Global Issues 2nd Edition Katherine T Frith, Peter Lang |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |