VCD3124 Advanced DrawingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3124 İleri Çizim Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı çizimi çeşitli sanatçıların çalışmalarını, sanat akımlarını ve çeşitli sanat teorilerini anlamak, iletişime geçirmek ve yorumlamak için bir araç olarak kullanmaktır. Öğrenciler çizimde kendi becerilerini bir ifade aracı olarak geliştirmek ve kritik analizlerini ve çizimleriyle iletişim etkinliğini arttırmak yönünde cesaretlendirici sınıf içi alıştırmalarla ilerler. Ders içi projeler bireyin kendi çalışmasına yakın veya paralel olan sanat tarihi ve teorisi üzerine bir anlayış geliştirmesini hedefler. Ders içinde yönlendirilmiş okumalar yer alır. Atölye ortamına ek olarak sınıf dışı araştırma, gezi ve uygulamalar dersin çekirdeğini yaratır. Burada beden, görsel hafıza ve algıya dayalı performanslar sorgulanır, iletişime geçirilir ve yorumlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eskizde mürekkep ve diğer su bazlı malzemelerle deneyim kazanmak
2) Günlük çizim alışkanlığını kendi çizim dilini geliştirme amacıyla pekiştirmek.
3) Sanat teorilerini, sanat akımlarını ve sanatçıların kendi manifestolarını anlamak için yazma ve okuma pratiğini kullanmak.
4) İlgili yazınsal malzemeyi ve bireyin kendi sanatsal yaklaşımını iletişime geçirmek için yazmayı rutin kullanma alışkanlığını sağlamak.
5) “İşaretleri” sözel, sosyal, kültürel materyal içinde tanımlamak.
6) “İşaretler” ve sanat arasındaki ilişkiyi aramak.
7) Çizgiyle deneysel çalışmak.
8) Farklı materyallerle deneysel çalışmak.
9) Yaratıcı süreç üzerinde derinleşmek için araştırma yapmayı öğrenmek.
10) Zamanı verimli kullanmak
11) Üretken bir çalışma planı yaratmak)
12) İlerleme potansiyeli ve zayıf noktaları ortaya çıkartmak.
13) Yeterli araştırma ve eskiz aşamasından sonra sezgiye ve öğrencinin kendi içgörüleri kadar diğer sınıf üyelerinin içgörülerine güvenmeyi öğrenmek.

Dersin İçeriği

Ders üç parçadan oluşur:
İlk bölümde öğrenciler su bazlı çizim malzemeleriyle tanışır ve deneysel çalışmalarla malzemeyi tanırlar. Malzemelerini hem küçük hem de büyük formatta farklı kompozisyon çözümleri içinde denerler. Bireydeneysel bir çizim dilini araştırması beklenir. Ayrıca, öğrenciler tarafından seçilen yazınsal kaynaklar sunumlara ve deneysel çalışmalara kaynak olarak kullanılır.
Dersin ikinci bölümü de sanatsal akımlara, sanat teorilerine ve çeşitli sanatçıların eserlerine odaklanır. Sunumlar ve öğrenci seminerleri farklı sanatsal manifestolara yaklaşma amacı taşır. Sanat sergilerine ve benzer sınıf dışı aktivitelere giderek araştırmalar yapmak hem bir içgörü oluşturmak hem de kendi çalışmalarına esin kaynakları oluşturmak için gereklidir. Metinler seçmek ve bu metinler üzerine yazı yazmak kadar izlenen sergiler üzerine de yazmak bu sürecin doğal parçasıdır. “Semboller” ve “bellek” sözel, sosyal ve kültürel materyaller içinden tanımlanır.
Dersin üçüncü bölümünde öğrenciler kendilerini ifade etmek için portre bağlamında çalışır. Çalışmanın bağlamı ve kompozisyonu bir önceki bölümde yapılan araştırma ve yazınsal irdelemeyi de kullanır ki böylece; “semboller” ve “bellek” portreleri oluşturmak için yaratıcı ve yenilikçi bir anlayışla ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mürekkep ve fırça egzersizleri
2) Konturun vurgulanması – bakmadan kontur egzersizleri
3) Su bazlı materyallerle gri değeri şablonları hazırlama
4) Çizgi ile kompozisyon – farklı çizgi çözümleri üzerine deneysel çalışma
5) Sanat ve semboller üzerine sunum
6) Sanat ve semboller üzerine öğrenci sunumları
7) Sanat ve bellek: Sunum ve öğrenci sunumları
8) “Semboller ve bellek” Ara sınav projesi
9) Sanat ve kurum
10) Art and Concept Lecture and Presentation – Definition of concept for art works
11) Görsel kavramın oluşturulması ve sınıf içi egzersizlerle kavram-fikir geliştirme – her öğrencinin yazınsal malzemesiyle yapacağı sunumlar
12) Portre ve bağlam
13) Portre ve kompozisyon- Sunumlar ve taslak portrenin gösterilmesi
14) Portreler üzerine çalışma ve teslim üzerine verilen düzeltmeler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Vitamin P New Perspectives in Painting; (London: PHAIDON, 2003)
John Berger, Ways of Seeing, Penguin Books
H.H Arnason & Marla F. Parther, A History of Modern Art, Thames and Hudson, London

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 37
Proje 12 24
Final 1 8
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.