LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3124 İleri Çizim Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı çizimi çeşitli sanatçıların çalışmalarını, sanat akımlarını ve çeşitli sanat teorilerini anlamak, iletişime geçirmek ve yorumlamak için bir araç olarak kullanmaktır. Öğrenciler çizimde kendi becerilerini bir ifade aracı olarak geliştirmek ve kritik analizlerini ve çizimleriyle iletişim etkinliğini arttırmak yönünde cesaretlendirici sınıf içi alıştırmalarla ilerler. Ders içi projeler bireyin kendi çalışmasına yakın veya paralel olan sanat tarihi ve teorisi üzerine bir anlayış geliştirmesini hedefler. Ders içinde yönlendirilmiş okumalar yer alır. Atölye ortamına ek olarak sınıf dışı araştırma, gezi ve uygulamalar dersin çekirdeğini yaratır. Burada beden, görsel hafıza ve algıya dayalı performanslar sorgulanır, iletişime geçirilir ve yorumlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eskizde mürekkep ve diğer su bazlı malzemelerle deneyim kazanırlar.
2) Kendi çizim dilini geliştirir ve günlük çizim alışkanlığı edinirler.
3) Sanat teorilerini, sanat akımlarını ve sanatçıların kendi manifestolarını anlamak için yazma ve okuma pratiği yaparlar.
4) “İşaretleri” sözel, sosyal, kültürel materyal içinde tanımlarlar.
5) “İşaretler” ve sanat arasındaki ilişkiyi incelerler.
6) Çizgiyle deneysel çalışmalar yaparlar.
7) Farklı materyallerle deneysel çalışmalar yaparlar.
8) Yaratıcı süreç üzerinde daha derin bilgiler edinmek için araştırma yaparlar.
9) Zamanı verimli kullanmayı öğrenirler.
10) Üreticiliği destekleyen efektif bir çalışma planı yaratırlar.
11) İlerleme potansiyelini ortaya çıkarmayı ve zayıf noktaları görmeyi öğrenirler.
12) Yeterli araştırma ve eskiz çalışmasından sonra sezgilerine ve diğer sınıf üyelerinin içgörülerine güvenmeyi öğrenirler.

Dersin İçeriği

Ders üç bölümden oluşmaktadır:
İlk bölümde öğrenciler su bazlı çizim malzemeleriyle tanışır ve deneysel çalışmalarla malzemeyi tanırlar. Malzemelerini hem küçük hem de büyük formatta farklı kompozisyon çözümleri içinde denerler. Öğrencilerden deneysel bir çizim dilini araştırmaları beklenir. Ayrıca, öğrenciler tarafından seçilen yazınsal kaynaklar sunumlara ve deneysel çalışmalara kaynak olarak kullanılır.
Dersin ikinci bölümü sanatsal akımlara, sanat teorilerine ve çeşitli sanatçıların eserlerine odaklanır. Sunumlar ve öğrenci seminerleri farklı sanatsal manifestolara yaklaşma amacı taşır. Sanat sergilerine ve benzer sınıf dışı aktivitelere giderek araştırmalar yapmak hem bir içgörü oluşturmak hem de kendi çalışmalarına esin kaynakları oluşturmak için gereklidir. Metinler seçmek ve bu metinler üzerine yazı yazmak kadar izlenen sergiler üzerine de yazmak bu sürecin doğal parçasıdır. “Semboller” ve “bellek” sözel, sosyal ve kültürel materyaller içinden tanımlanır.
Dersin üçüncü bölümünde öğrenciler kendilerini ifade etmek için portre bağlamında çalışır. Çalışmanın bağlamı ve kompozisyonu bir önceki bölümde yapılan araştırma ve yazınsal irdelemeyi de kullanır ki böylece; “semboller” ve “bellek” portreleri oluşturmak için yaratıcı ve yenilikçi bir anlayışla ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mürekkep ve fırça egzersizleri
2) Konturun vurgulanması – bakmadan kontur egzersizleri
3) Su bazlı materyallerle gri değeri şablonları hazırlama
4) Çizgi ile kompozisyon – farklı çizgi çözümleri üzerine deneysel çalışma
5) Sanat ve semboller üzerine sunum
6) Sanat ve semboller üzerine öğrenci sunumları
7) Sanat ve bellek: Sunum ve öğrenci sunumları
8) “Semboller ve bellek” Ara sınav projesi
9) Sanat ve kurum
10) Art and Concept Lecture and Presentation – Definition of concept for art works
11) Görsel kavramın oluşturulması ve sınıf içi egzersizlerle kavram-fikir geliştirme – her öğrencinin yazınsal malzemesiyle yapacağı sunumlar
12) Portre ve bağlam
13) Portre ve kompozisyon- Sunumlar ve taslak portrenin gösterilmesi
14) Portreler üzerine çalışma ve teslim üzerine verilen düzeltmeler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Vitamin P New Perspectives in Painting; (London: PHAIDON, 2003)
John Berger, Ways of Seeing, Penguin Books
H.H Arnason & Marla F. Parther, A History of Modern Art, Thames and Hudson, London

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 37
Proje 12 24
Final 1 8
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak