FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR2001 | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi I | Güz | 3 | 2 | 4 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MELİKE GİZEM KALAYCI Arş.Gör. AYŞEGÜL BOSTAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, tedavi edici fiziksel ve elektriksel modalitelerin tanımlanması; fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uygulaması, probleme yönelik uygun tedavi yönteminin seçimi, tedavi modalitelerinin uygulanamayacağı durumların göz önünde bulundurulmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Elektroterapiyi diğer fizyoterapi yaklaşımlarıyla birleştirir . 2.Tedavi protokollerini açıklar. 3.Elektroterapi modalitelerini tedavi amaçlı hazırlar. 4.Elektroterapi teknolojisini örneklendirir. 5.Kanıta dayalı elektroterapi yaklaşımlarını seçer. |
Bu ders; elektroterapinin tarihçesi ve düz akımların elde edilişini,iyontoforezisi, fizyoterapide galvanik akımları, modifiye düz akımı,elektrodiagnostik testleri, faradik akımları, alçak frekanslı akımları, transkutanöz elektriksel stimülasyonu, diadinamik akımları,enterferensiyal akımları, nöromusküler elektriksel stimülasyonu, fonksiyonel elektrik stimulasyonu, rus akımlarını, uygulama tekniklerini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektroterapinin tarihçesi ve düz akımların elde edilişi | |
2) | Galvanik akımlar ve İyontoforez | |
3) | Modifiye düz akım, faradik akım ve sinüzoidal akımlar | |
4) | Elektrodiagnostik testler | |
5) | Ağrı ve transkutanöz elektriksel stimülasyonu | |
6) | Diadinamik akımlar | |
7) | Ara sınav | |
8) | Enterfaransiyel akımlar | |
9) | Rus akımları | |
10) | Nöromusküler elektriksel stimülasyonu | |
11) | Fonksiyonel elektrik stimulasyonu | |
12) | Yüksek Voltajlı Kesikli Galvanik Akım | |
13) | Matriks Ritim Terapi | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Courses sheets will be given weekly. Dersin devam zorunluluğu %70'tir The attendance requirement is 70% |
Diğer Kaynaklar: | 1. Özdinçler, A. R. (2014) Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 2. Yakut, E. (2008) Kanıta Dayalı Elektroterapi. Pelikan Yayınları 3. Şimşek, N., Kırdı, N. (2015) Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Hipokrat Kitabevi 4- Sabahi, M. (2002) Electrotherapy Clinical Procedures Manual, McGrow-Hill, NY. 5-David Mayor: Electrotherapy: evidence-based practice |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |