FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR1006 | Davranış Bilimleri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Örgütsel davranış alanındaki kuram ve kuramcıları inceleyip, analiz etmek ve günümüz yaklaşımlarıyla kıyaslayıp, uygulamaya dönüştürmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrencilerimiz içerikle ilgili konularda teorik ve uygulamaya dönük bilgi kazanacaklardır. Elde edilen bilgiler öğrencilerin; Bireysel hayatında öğrenimin hemen ardından, Toplumsal hayatında öğrenimin hemen ardından, İş hayatında ise, iş hayatına atıldıktan sonra, Karar verme süreçlerinde rasyonel karar vermelerini olumlu etkileyecektir. |
İşletmelerde en önemli öğelerinden biri olan insanın davranışlarının nedenlerini ve davranışları etkileyen (toplumsal) faktörleri belirlemek insanları tanıma, anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarıdır. Bu derste insan davranışlarını ve nedenlerini anlama ve yönlendirmenin yolları öğretilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | |
2) | Davranış Bilimlerine Giriş ve Yöntem | |
3) | Toplum ve Toplumsal Yapı | |
4) | Kültür | |
5) | Toplumsallaşma | |
6) | Toplumsal Gruplar | |
7) | Aile | |
8) | Toplumsal Tabakalaşma ve Değişme | |
9) | Ara sınav | |
10) | Psikolojiye Giriş | |
11) | Davranış Üzerine Sosyal Etki | |
12) | Yaşam Boyu Gelişim- Öğrenme-Stres | |
13) | Güdüler ve Duyular- Tutumlar | |
14) | Kişilik Psikolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Özkalp, Enver.(2006) Davranış Bilimlerine Giriş.Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir Şimşek, Şerif; Akgemici,Tahir , Çelik, Adnan .(2008), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Gazi Yayınları, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | EROĞLU, Feyzullah (2004), Davranış Bilimleri, Beta, İstanbul HORN, Sam (1997) Sözlü Dövüş Sanatı: Tongue Fu (çeviren:Zülfü Dicleli), Boyner, İstanbul JAMES Judi (1999), Beden Dili: Olumlu İmaj Oluşturma (çeviren: Murat Sağlam), Alfa, İstanbul. PAKSOY, Mustafa (2013), Davranış Bilimleri, Lisans Yay. İstanbul Özkalp, Enver. (2001) Sosyolojiye Giriş. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir Armağan, İbrahim. (1983) Bilimsel Yöntem. Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir. Dönmezer, Sulhi. (1982) Sosyoloji. Savaş Yayınları, İstanbul. Erkal, Mustafa. Sosyoloji. Filiz Kitabevi, İstanbul, 1983. Ergun, Doğan. Sosyoloji El Kitabı. Gerçek Yayınları, 1973. Gökçe, Birsen. (1989) Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Savaş Yayınları, Ankara. Henslin, James, M. (1997) Sociology. 3. Edi. Allyn and Bacon Ltd. Boston |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 110 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |