REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3614 Lüks Markalama ve Reklam Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Öğrenci, lüks markalama ve reklam stratejilerini öğrenecektir. Bu dersin temel amacı lüksün ne olduğunu anlamak ve lüks markalar üzerine tartışmaktır. Lüks marka örnek olay incelemelerini gözlemleyerek ve lüks marka işletmelerinden profesyonelleri dinleyerek öğrenci lüks marka pazarı hakkında fikir sahibi olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrencinin aşağıdakileri açıklayabilmesi beklenmektedir:

1. Lüks kavramı
2. Lüks eşyalar, markalar
3. En önde gelen lüks markalar
4. Lüks eşya satın almanın nedeni
5. Lüks marka tüketicileri
6. Lüks markalama ve reklam teknikleri
7. İnternet ve lüks markalar
8. Lüks pazarı

Dersin İçeriği

Lüks marka olmak, lüks markalama, önde gelen lüks makalar, lüks pazarı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Lüks Markalama Kavramının Tanımı Luxury Marketing and Management Bölüm 1-5
3) Etiket, Ürün ve Marka Luxury Strategy” Bölüm 4-6
4) Lüks Tüketim Okumalar: “Luxury Strategy” Section 5, Luxury Consumption: Literature Review: Humeyra Aslım Bilge http://webmail.khazar.org/bitstream/20.500.12323/3250/1/3humeyra-ready-1.pdf
5) İletişim Markalaşma
6) İnternet ve Lüks Markalama
7) Grup Sunumları 1
8) Grup Sunumları 2
9) Vize
10) Örnek Olay: Hermes ve Armani
11) Örnek Olay
12) Örnek Olay: Louis Vuitton
13) Örnek Olay: Pierre Cardin
14) Örnek olay

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1.Michel Chevalier, Luxury Brand Management: A World of Privilege, Second Edition
2.Benjamin Berghaus, Gunter Muller-Stewens, Sven Reincke, The Management of Luxury: A Practitioner's Handbook.
3. Jean-Noel Kapferer, Vincent Bastien, The Luxury Strategy: Break the Rules of Marketing to Built Luxury Brands, Second Edition
4. Uche Okonkwo, Luxury Fashion Branding
5. Wolfgang Schaefer, Rethinking Prestige Branding
6. Byoungho Jin, Elena Cedrola, Fashion Branding and Communication: Core Strategies of European Luxury Brands (Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Brand Management)
7. Dr. Daniel A. Langer Luxury Marketing & Management

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 2 3 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek