DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3003 | Arazi Geliştirme ve Planlama Kanunu | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. YETKİN İNANÖZ Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Dersin Amacı: | Hukuki açıdan öğrencilere imar planlamasını tanıtmak ve imar mevzuatı çerçevesinde yerleşim yerlerinin mevcut ve gelecekteki fiziksel, sosyal ve ekonomik açılardan gelişmesini, kalkınmasını ve korunmasını sağlayan hedef, amaç ve poltikaların aktarımıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Daha çok insanın şehirlerde yaşayacak olması sebebiyle doğrudan kendi günlük hayatlarına etki eden bir hukuk dalına vakıf olurlar 2. Sağlıklı şehirleşme siyasetini öğrenmek ve geliştirmek anlamında daha donanımlı yurttaş haline gelirler 3. İmar Hukuku mevzuatına hakim olurlar 4. Gayrimenkul yatırımcılarına danışmanlık yapabilecek alt yapıya sahip olurlar 5. İmar hukuku ihtilaflarında ve imar davalarında avukat olarak çalışma imkanına sahip olurlar |
İmar planlama hukuku, imar planlarının uygulanması, imar uygulamaları ve hukuki yollar, yapı hukuku, kaçak yapılar, imar cezaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmar Hukuku kavramı- İmar Planlamasının Tarihi Gelişimi ve Teşkilatı | |
2) | Üst Ölçekli Planlar | |
3) | İmar Planlarında Yetki | |
4) | İmar Planları,Yapılması, Onay ve Sonuçları | |
5) | İmar Programı | |
6) | Kamulaştırma | |
7) | Ara sınav | |
8) | Zoning-İfraz-Tevhid-Bedelsiz Terk | |
9) | Arzi ve Arsa Düzenlemesi | |
10) | Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzni | |
11) | İmar ve Yapı Denetimi | |
12) | Kaçak Yapılar | |
13) | İmar İrtifakları | |
14) | İmar Ceza Hukuku |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Halil Kalabalık, İmar Hukuku, 4. Güncelleştirilmiş ve Geliştirilmiş Baskı, Seçkin 2. Taner Ayanoğlu, Yapı Hukukunun Genel Esasları, Vedat Kitapçılık 3. Hüseyin Bilgin - Yasin Sezer, İmar Kanunu Uygulama Rehberi, Adalet |
Diğer Kaynaklar: | Mahkeme içtihatları Precedents |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |