Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ergoterapi (İş uğraşı tedavisi) - Tanım, tarihçe ve teorileri |
YOK |
2) |
Ergoterapistin görevleri, fizyoterapi ve ergoterapi arasındaki farklar ve benzerlikler |
YOK |
3) |
Günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme yöntemleri ve tedavisi |
YOK |
4) |
El değerlendirme ve tedavisi |
YOK |
5) |
Kendine yardım aletleri |
YOK |
6) |
Çalışma postürü ve aktivite analizi |
YOK |
7) |
İşyeri düzenlemelerinde ergonomik yaklaşımlar |
YOK |
8) |
Ev düzenlemesinde ergonomik prensipler |
YOK |
9) |
Geriatride iş ve uğraşı tedavisi ve aktivite terapisi |
YOK |
10) |
Hemiplejide evrelere göre ergoterapi - I |
YOK |
12) |
Hemiplejide evrelere göre ergoterapi - II |
YOK |
12) |
Kognitif değerlendirme ve eğitim |
YOK |
13) |
Duyu bütünlüğü tanım ve tedavisi |
YOK |
14) |
Pediatride iş ve uğraşı tedavisi |
YOK |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
5 |
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
3 |
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
5 |
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
5 |
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
5 |
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
3 |
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
3 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
1 |
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
5 |
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
5 |
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
5 |