ODYOLOJİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODL3004 | İşitme Kayıplı Bireylerde Çoklu Engele Yaklaşım | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZİYA BOZKURT |
Dersin Amacı: | Engel kavramı, çoklu engel kavramı, işitme kaybı ve ek engeller, işitme ve ek engele sahip bireye yaklaşımı hakkında bilgi edinmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Engel kavramı, çoklu engel kavramı, işitme kaybı ve ek engeller, işitme ve ek engele sahip bireye yaklaşımı bilir. |
Bu Çok engele sahip bireylerin sorunları, toplumsal yaklaşımlar ve temel kavramlar. İşitme kaybı ile beraber en sık görülen engeller, işitme kaybının yanı sıra bir başka engele sahip olan bireylere yaklaşım. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Engel Kavramı | |
2) | Engellilik ve tarihsel süreçler | |
3) | Engellik ve sosyal-psikolojik etkileri | |
4) | Çoklu engel | |
5) | Engel ve aile | |
6) | Engel ve toplum | |
7) | İşitme engeli | |
8) | ARA SINAV | |
9) | İşitme kaybı ve eşlik eden çoklu engel | |
10) | İşitme kaybı ve eşlik eden çoklu engel | |
11) | İşitme ve ek engele sahip bireylere yaklaşım | |
12) | İşitme ve ek engele sahip bireylere yaklaşım | |
13) | İşitme ve ek engele sahip bireylere yaklaşım | |
14) | İşitme ve ek engele sahip bireylere yaklaşım |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
2) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
3) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 4 |
5) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
9) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |
10) | Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |