ODYOLOJİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODL3002 İşitme Engelli Bireylerin Özellikleri ve İşitsel Rehabilitasyon Bahar 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZİYA BOZKURT
Dersin Amacı: İşitme engellinin tanımı, işitme engelli çocuğun tanımı ve gelişim özellikleri, işitme engelli çocukların tanıma teknikleri, işitsel dinleme, ekip çalışmasının önemi, eğitim gereksinimleri, eğitim yöntemleri, eğitim modelleri, eğitim teknikleri, kaynaştırma programları, iletişimde dikkat edilmesi gereken özellikler, işitme engelli bebeklerin eğitimi, erken çocukluk döneminde destekleyici eğitim ve aile eğitimi hakkında bilgi edinmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İşitme engelli çocuğu tanımlar, işitme engelli çocuğun gelişim özelliklerini bilir, işitme engelli çocuğun gereksinimlerini bilir.

Dersin İçeriği

İşitme engellinin tanımı, işitme engelli çocuğun tanımı ve gelişim özellikleri, işitme engelli çocukların tanıma teknikleri, işitsel dinleme, ekip çalışmasının önemi, eğitim gereksinimleri, eğitim yöntemleri, eğitim modelleri, eğitim teknikleri, kaynaştırma programları, iletişimde dikkat edilmesi gereken özellikler, işitme engelli bebeklerin eğitimi, erken çocukluk döneminde destekleyici eğitim ve aile eğitimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşitme engeli
2) İşitme engelinin nedenleri
3) İşitme engelinin sınıflandırılması
4) İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri
5) İşitsel dinleme
6) Dil gelişimi
7) Erken tanının önemi
8) ARA SINAV
9) Eğitim modelleri
10) Kaynaştırma
11) Bebeklik dönemi eğitimi
12) Erken çocukluk dönemi eğitimi
13) Erken çocukluk dönemi aile eğitimi
14) Erken çocukluk dönemi destekleyici eğitim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır.
Diğer Kaynaklar: Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Ödevler 6 2 12
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
2) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
3) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 5
5) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
9) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4
10) Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5