ODYOLOJİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODL3002 | İşitme Engelli Bireylerin Özellikleri ve İşitsel Rehabilitasyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZİYA BOZKURT |
Dersin Amacı: | İşitme engellinin tanımı, işitme engelli çocuğun tanımı ve gelişim özellikleri, işitme engelli çocukların tanıma teknikleri, işitsel dinleme, ekip çalışmasının önemi, eğitim gereksinimleri, eğitim yöntemleri, eğitim modelleri, eğitim teknikleri, kaynaştırma programları, iletişimde dikkat edilmesi gereken özellikler, işitme engelli bebeklerin eğitimi, erken çocukluk döneminde destekleyici eğitim ve aile eğitimi hakkında bilgi edinmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İşitme engelli çocuğu tanımlar, işitme engelli çocuğun gelişim özelliklerini bilir, işitme engelli çocuğun gereksinimlerini bilir. |
İşitme engellinin tanımı, işitme engelli çocuğun tanımı ve gelişim özellikleri, işitme engelli çocukların tanıma teknikleri, işitsel dinleme, ekip çalışmasının önemi, eğitim gereksinimleri, eğitim yöntemleri, eğitim modelleri, eğitim teknikleri, kaynaştırma programları, iletişimde dikkat edilmesi gereken özellikler, işitme engelli bebeklerin eğitimi, erken çocukluk döneminde destekleyici eğitim ve aile eğitimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşitme engeli | |
2) | İşitme engelinin nedenleri | |
3) | İşitme engelinin sınıflandırılması | |
4) | İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri | |
5) | İşitsel dinleme | |
6) | Dil gelişimi | |
7) | Erken tanının önemi | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Eğitim modelleri | |
10) | Kaynaştırma | |
11) | Bebeklik dönemi eğitimi | |
12) | Erken çocukluk dönemi eğitimi | |
13) | Erken çocukluk dönemi aile eğitimi | |
14) | Erken çocukluk dönemi destekleyici eğitim |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
2) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
3) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
9) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |
10) | Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |