ODYOLOJİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODL2008 Odyolojide Tanı ve Değerlendirme Bahar 2 0 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZİYA BOZKURT
Dersin Amacı: Denge sisteminin anatomofizyolojisi ve fizyopatolojisinin öğrenilmesi, hastalıkların tanınması ve laboratuar değerlendirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Denge sisteminin yapı ve çalışma temellerini kavrar.
2.Denge sistemi ile ilgili hastalıkları tanır.
3.Denge sistemi ile ilgili hastalıkların laboratuar ortamında teşhisini bilir.
4.Denge sistemi ile ilgili hastalıkların tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
5.Denge sistemi ile ilgili hastalıkların rehabilitasyon tekniklerini bilir.
6.Denge sistemi rehabilitasyonunda yeni hizmet tasarımı hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Denge sistemine giriş.Denge sistemine giriş.Denge sistemine giriş.Vestibüler sistemin fizyopatolojisi. Vestibüler sistemin muayene yöntemleri. Vestibüler sistem ile ilgili periferik hastalıklar.Vestibüler sistem ile ilgili santral hastalıklar.Benign paroksismal pozisyonel vertigo.Meniere hastalığı. Vestibüler mörit ve sekonder labirentit.Vestibüler sistemin laboratuar değerlendirilmesi.Vestibüler sistemin radyolojik değerlendirilmesi.Vestibüler sistemin rehabilitasyonu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denge sistemine giriş
2) Vestibüler sistemin anatomisi
3) Vestibüler sistemin fizyolojsi
4) Vestibüler sistemin fizyopatolojisi
5) Vestibüler sistemin test yöntemleri
6) Vestibüler sistem ile ilgili periferik hastalıklar
7) Vestibüler sistem ile ilgili santral hastalıklar
8) ARA SINAV
9) Meniere hastalığı
10) Vestibüler nörit ve sekonder labirentit
11) Vestibüler sistemin laboratuar değerlendirilmesi
12) Vestibüler sistemin radyolojik değerlendirilmesi
13) Vestibüler sistemin rehabilitasyonu
14) Vestibüler sistemin rehabilitasyonunda yeni hizmet tasarımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 8 4 32
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
2) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
3) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 4
5) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 4
9) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4
10) Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5