ODYOLOJİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODL2007 İşitme Bozukluğu Olan Bireylerde Alternatif İletişim Yöntemleri Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZİYA BOZKURT
Dersin Amacı: Normal dil gelişimi, işitme kaybının tipi ve derecesi, iletişim bozuklukları hakkında bilgi edinmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Normal dil gelişimini bilir, işitme kaybının tipi ve derecesini bilir, iletişim bozukluklarını bilir.

Dersin İçeriği

Dil ve işitmenin normal süreçleri ve bozuklukları. İnsanlarda iletişim bozuklujlarının yaşam süresi içindeki davranışsal ve sosyal sonuçları. İletişim bozukluklarının farklı kategorileri, semptomları ve sebepleri. İletişim bozukluklarının değerlendirilmesinde ve tedavisinde odyoloğun rolü, alternatif ve yardımcı yöntemler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşitme kaybı tipi, derecesi
2) Dil ve konuşma gelişimi
3) İşitme kaybının konuşmaya etkisi
4) İşitme kaybının fonolojik süreçlere etkisi
5) İşitme kaybının fonolojik süreçlere etkisi
6) İletişim bozuklukları
7) İletişim bozukluklarının davranışsal sonuçları
8) ARA SINAV
9) İletişim bozukluklarının sosyal sonuçları
10) İletişim bozukluklarının değerlendirilmesi
11) İletişim bozukluklarının değerlendirilmesinde odyoloğun rolü
12) İletişim bozukluklarının değerlendirilmesinde alternatif yöntemler
13) İletişim bozukluklarının değerlendirilmesinde alternatif yöntemler
14) İletişim bozukluklarının değerlendirilmesinde alternatif yöntemler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır.
Diğer Kaynaklar: Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Ödevler 8 5 40
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
2) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
3) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 4
5) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 4
9) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5
10) Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 4
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4