ODYOLOJİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODL2001 | Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZİYA BOZKURT |
Dersin Amacı: | SLM kullanımı ve tanımı, odyometrenin ekipmanları ve kalibrasyonu, immitansmetri ekipmanları ve kalibrasyonu, OAE ekipmanları ve kalibrasyonu, ABR ekipmanları ve kalibrasyonu hakkında bilgi sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; SLM kullanımı ve tanımı. Odyometrenin ekipmanları ve kalibrasyonu. İmmitansmetri ekipmanları ve kalibrasyonu. OAE ekipmanları ve kalibrasyonu. ABR ekipmanları ve kalibrasyonu. |
Odyoloji alanında kullanılan araçi gereç ve bilgisayar programlarının tanıtılması, kullanma prensipleri, bu cihazların kalibrasyonlarında kullanılan "sound level meter (SLM) ve ekipmanlarının" tanıtılması, kalibrasyon sırasında kullanılan standartlar ve uygulama prensipleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | SLM tanımı | |
2) | SLM kullanımı | |
3) | SLM kalibrasyonu | |
4) | Odyometrenin tanımı | |
5) | Odyometrenin kullanımı | |
6) | Odyometrenin kalibrasyonu | |
7) | İmmitansmetrenin tanımı ve kullanımı | |
8) | ARA SINAV | |
9) | İmmitansmetrenin kalibrasyonu | |
10) | OAE tanımı ve kullanımı | |
11) | OAE kalibrasyonu | |
12) | ABR tanımı | |
13) | ABR kullanımı | |
14) | ABR kalibrasyonu |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
2) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
3) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 4 |
5) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
9) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |
10) | Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |