ODYOLOJİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ODL1002 | Temel Odyoloji II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZİYA BOZKURT |
Dersin Amacı: | İşitme bilimi ile bağlantılı olarak sesin özellikleri, işitme sisteminin anatomik yapısı ve fizyolojik özellikleri, odyoloji alanında kullanılan temel test ve ölçüm yöntemleri, odyoloğun görevleri hakkında bilgi edinmek, odyolojide teknolojik gelişmeleri takip etmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İşitme bilimi ile bağlantılı olarak sesin özelliklerini 2. İşitme sisteminin anatomik yapısı ve fizyolojik özelliklerini 3. Odyoloji alanında kullanılan temel test ve ölçüm yöntemlerini 4. Odyoloğun görevleri 5. Odyolojide teknolojik gelişmeleri teorik ve pratik uygulamalarla öğreneceklerdir. |
Bu derste işitme bilimsel açıdan ele alınarak, bu konuyla ilgili olarak sesin özellikleri, işitme organlarının anatomi ve fizyolojisi, temel odyolojik değerlendirme ve test yöntemleri tartışılacaktır. Odyometrik değerlendirmeler pratik uygulamalarla gösterilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dış ve orta kulak anatomisi | |
2) | İç kulak ve vestibular sistem anatomisi | |
3) | Dış ve orta kulak fizyolojisi | |
4) | İç kulak ve vestibular sistem fizyolojisi | |
5) | Ses dalgasının özellikleri ve yayılımı | |
6) | Ses dalgasının özellikleri ve yayılımı | |
7) | İşitmenin gerçekleşmesi ve işitme kayıpları | |
8) | ARA SINAV | |
9) | İşitme testlerinde kullanılan cihazlar | |
10) | İşitme testleri | |
11) | Konuşma testleri | |
12) | İmpedansmetrik ölçümler | |
13) | Elektrofizyolojik ölçümler | |
14) | Odyolojide inovasyon |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Kaynakların seçimi dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılarak dersin dönemi başlamadan önce duyurulacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
2) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
3) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 4 |
5) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 5 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
9) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |
10) | Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |