ODYOLOJİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODL1001 Temel Odyoloji I Güz 2 0 2 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZİYA BOZKURT
Dersin Amacı: Odyoloji bilimi alanında kullanılan test ve değerlendirme yöntemleri ve bunların iş yaşamlarındaki önemi ve kullanılma alanlarını öğrenilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Odyolojinin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihçesini 2. İşitme bilimi ile bağlantılı ses fiziğinin temel özelliklerini 3. İşitme sisteminin temel anatomik ve fizyolojik özelliklerini 4. Odyoloji alanında kullanılan test ve ölçüm yöntemlerinin temel özelliklerini teorik ve pratik uygulamalarla öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste işitmenin değerlendirilmesi bilimsel açıdan ele alınarak, bu alandaki terminoloji, temel ses fiziği, işitme mekanizmasının anatomi ve fizyolojisi, odyolojik değerlendirme ve tarama programları tartışılacaktır. Odyometrik değerlendirmeler pratik uygulamalarla gösterilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Odyolojinin tarihçesi
2) Odyolojinin tarihçesi
3) Odyoloğun görev ve yetkileri
4) Ses fiziği ve sesin fiziksel özellikleri
5) Ses dalgasının özellikleri ve yayılımı
6) Temel işitme sistemi anatomisi
7) Temel işitme sistemi fizyolojisi
8) ARA SINAV
9) İşitme kaybının değerlendirilmesi - Basit test yöntemleri
10) İşitme kaybının değerlendirilmesi - Saf ses ölçümleri
11) İşitme kaybının değerlendirilmesi - Konuşma testleri
12) İşitme kaybının değerlendirilmesi - Akustik immitansmetre ve akustik refleksler
13) İşitme kaybının değerlendirilmesi - OAE ve ABR testleri
14) İşitme tarama programları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları, slaytlar
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ödevler 13 5 65
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 209

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
2) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
3) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 4
5) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 4
9) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5
10) Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 4
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4