Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş:
Film / Animasyon Yapımında Oyun Motorlarının Kullanımı
Sanal Prodüksiyon Nedir?
Bir film yapım aracı ve platformu olarak XR |
|
2) |
Modern film yapımı ve eğlence sektöründe kullanılan oyun teknolojilerine daha derin bir bakış: Unreal Engine, Unity, Zero Density tarafından Reality Capture, Disguise vb. araçlar.
|
|
3) |
Filmlerde ve televizyonda ve oyunlarda hikaye anlatımının genel ilkeleri
Oyun motorlarında sinematografinin sanal uygulaması
1. Ara sınav proje fikirlerinin sunulması
|
|
4) |
MGX Film Stüdyolarına 1. sınıf ziyareti: Led Duvarlar ile Sanal Prodüksiyon |
|
5) |
2. Ara sınav projelerinin sunumu: Metodolojilerin açıklanması
|
|
6) |
Animatiğin Tarihçesi
Ön Görselleştirme Araçları Olarak Oyun Motorları / Machinimas
Başlangıç: Ara dönem projelerinin gri kutulaması
|
|
7) |
Sinematik kompozisyon, ışıklandırma ve mizansen örnekleri ve oyun motorlarında yeniden oluşturma metodolojileri
Diğer teknolojiler: mocap, volumetrik yakalama,
|
|
8) |
Klasik film yapımında kullanılan XR cihazları ve yazılımları
ve XR cihazlarıyla izlenecek sürükleyici filmler yapmak
|
|
9) |
MGX Film Stüdyolarına 2. sınıf gezisi: Bir demo sahnesi çekimi
|
|
10) |
Ara sınav proje sunumları ve geri bildirim & revizyon oturumları
|
|
11) |
Ara sınav proje sunumları ve geri bildirim & revizyon oturumları
|
|
12) |
Final projeleri için ekip oluşturma
Ürün fikirleri ve metodolojileri üzerine tartışma
|
|
13) |
Final Projesinin 1. Sunumu: Fikir ve metodoloji
|
|
14) |
Final Projesinin 2. Sunumu: Projenin ilk taslağı
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kadner, N. (2019). The virtual production field guide. Epic Games.
Volume 1, 2019:
https://cdn2.unrealengine.com/vp-field-guide-v1-3-01-f0bce45b6319.pdf
Volume 2, 2021:
https://cdn2.unrealengine.com/Virtual+Production+Field+Guide+Volume+2+v1.0-5b06b62cbc5f.pdf |
Diğer Kaynaklar: |
Sawicki, M., & Moody, J. (2020). Filming the fantastic with virtual technology: Filmmaking on the digital backlot (1st ed.). Routledge.
Ziemsen, E. (2019). Virtual filmmaking – Developing a learning model for teaching film production online: A creative practice PhD dissertation (Doctoral dissertation).
Williams, E. R., Love, C., & Love, M. (2021). Virtual reality cinema: Narrative tips and techniques (1st ed.). Routledge. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
2 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
5 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
4 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
5 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
1 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
1 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
2 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
1 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
1 |