DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD2005 | Oyun Geliştirme Uygulamaları | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
MEHMET ONUR KALKAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, Unity motorunu kullanarak çeşitli oyun türleri geliştirmek için gerekli gelişmiş pratik becerileri ve teorik bilgileri kazandırmak, böylece farklı mekaniklere sahip ilgi çekici ve işlevsel oyunlar yaratmalarını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Unity motorunun temel işlevlerini ve komut dosyası oluşturma prensiplerini hatırlayacak, Farklı oyun türleri için geliştirme sürecini özetleyebilecek, C# komut dosyası oluşturmayı kullanarak Unity motorunda oyun mekaniklerini uygulayabilecek, Karmaşık oyun tasarımlarını yönetilebilir geliştirme görevlerine ayırabilecek, Unity motorunu kullanarak cilalanmış ve işlevsel oyunlar üreteceklerdir. |
Bu ders, oyun geliştirme teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun geliştirmenin temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyun projelerine nasıl uygulandığına odaklanılır. Öğrenme Metodları: Uygulama, Simülasyon, Bireysel Çalışma, Vaka Çalışması, Proje |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Genel Bakış | |
2) | Unity Genel Bakış | |
3) | 'Runner' Proje Geliştirme Part 1 | |
4) | 'Runner' Proje Geliştirme Part 2 | |
5) | 'FPS' Proje Geliştirme Part 1 | |
6) | 'FPS' Proje Geliştirme Part 2 | |
7) | 'Rogue-Like' Proje Geliştirme Part 1 | |
8) | 'Rogue-Like' Proje Geliştirme Part 2 | |
9) | 'Puzzle' Proje Geliştirme Part 1 | |
10) | 'Puzzle' Proje Geliştirme Part 2 | |
11) | 'Racing' Proje Geliştirme Part 1 | |
12) | 'Racing' Proje Geliştirme Part 2 | |
13) | 'Strategy' Proje Geliştirme Part 1 | |
14) | 'Strategy' Proje Geliştirme Part 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Unity Technologies. (n.d.). Unity User Manual. Unity Learn. Retrieved from https://docs.unity3d.com/Manual/index.html Unity Technologies. (n.d.). Unity Learn. Retrieved from https://learn.unity.com/ |
Diğer Kaynaklar: | Fullerton, T. (2018). Game design workshop: A playcentric approach to creating innovative games (4th ed.). CRC Press. Schell, J. (2019). The art of game design: A book of lenses (3rd ed.). CRC Press. Gregory, J. (2014). Game engine architecture (3rd ed.). CRC Press. Rogers, S. (2014). Level up! The guide to great video game design (2nd ed.). Wiley. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |