Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction (Lecturer - students) - Talking about the term project and weekly walkthroughs until finals. |
|
2) |
Introduction to Blender. Interface (Toolbox, menus, shelves, channel box, editor, tools, panel, layers, navigating the viewport, cameras) and creating first low-high poly model object. |
|
3) |
Warm-Ups Level- Designing some random objects to practice before the main project + Intro UV Scale |
|
4) |
Level 1- Make a plan of the entire scene what it looks like and start to create many low poly objects for it. |
|
5) |
Continue to design low poly objects also start to design the interior place + UV Scale |
|
6) |
Finalizing the interior design and adding some little ornaments on the scene + UV Scale |
|
7) |
Level 2- Creating a Character which is related to scene. T pose + anatomy. |
|
8) |
Finalizing the character with the costume + UV Scale + rigging |
|
9) |
Level 3- Intro to Animation in Blender. Posing + Set and Key Frames + Move and Action! |
|
10) |
Finalizing the animation of the entire scene and preparation (export files) to Substance Painter level. |
|
11) |
Level 4- Introduction to Substance Painter. Import Maya scene + baking + Interface + Materials + Brushes + Textures. |
|
12) |
Adding materials, textures and colors on the scene. |
|
13) |
Finalizing the colors of the project + export UV Map |
|
14) |
Level 5(Final)- Publishing the project on Sketchfab or Rendering on Blender. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
1 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
3 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
3 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
5 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
3 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
5 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
1 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
1 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
1 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
1 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
1 |