LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0901 | Kültür Tarihi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerin tarihte nasıl geliştiğini tanıtmaktır. Gündelik nesnelerde, olaylarda ve müştereklerin temsillerinde somutlaşan anlamlar, uygulamalar ve alışkanlıklar ağlarının araştırılmasına odaklanır. Ancak bu analizlerin amaçları ve yöntemleri konusunda anlaşmazlıklar var: Kültür nedir ve nasıl incelenir? Bu dersimizde sosyal bilimlerden yararlanarak farklı konulara odaklanarak bu sorunun “cevabını” bulmaya çalışacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz: 1. Kültürel Çalışmalar alanındaki bazı tartışmaları etkileyen bazı teori ve yazılara aşina olun 2. Sanatsal ve estetik üretimleri etkileyen kurum ve yapıları eleştirel bir biçimde incelemek 3. Kültürel ürünlerin değişen dinamiklerine ilişkin süreçleri keşfetmek 4. Basit bir kültürel ürünü tartışırken analitik düşünme becerilerini güçlendirdiler 5. Kültürel Çalışmalar kategorilerini kullanarak yorumlama pratiği yapın |
Kültür nedir?, Kimlik ve kültür , insanın inanç tarihi, müziğin tarihi, yemek tarihi, eğlencenin tarihi, kent, arkeoloji ve müzeciliğin tarihi, ekonominin tarihi, savaş tarihi. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma tartışma, gezi ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon Ders Programı İncelemesi • Beklentiler | |
2) | Kültür tarihi nedir? Sunum | |
3) | Kimlik ve Kültür Sunumu | |
4) | İnsanın inanç tarihi | |
5) | Müziğin Tarihi | |
6) | Yemek Tarihi | |
7) | Yiyecek Sunumunun Kısa Tarihi | |
8) | Ara sınav Haftası | |
9) | Festival nedir? Eğlencenin tarihi | |
10) | Kent, arkeoloji ve müzelerin tarihi | |
11) | Ekonominin, Ticaretin ve Paranın Tarihi | |
12) | Savaş Tarihi Sunumu | |
13) | Cinsiyet Sunumunu Kavramsallaştırma | |
14) | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Burke, Peter (2019), What is Culturel History?, Polity |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |