LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2111 | İşletme Vaka Çalışmaları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MARKUS CHRISTIAN SLEVOGT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Gerçek bir stratejik iş durumunu analiz etmek ve anlamak ve doğru sonuçları çıkarmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İşletme analitiği ile ilgili bir vakayı okumak için gereken becerileri gösterir, 2. Uzmanların ve deneyimli iş adamlarının tecrübelerini paylaşır, 3. Teorik öğrenimleri pratik ile bağdaştırır, öğrenilerin pratik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur, 4. Şirket gezileri sayesinde gerçek çalışma ortamında ki sorunları görür ve analiz edebilir, 5. İşletmenin paydaşları hakkında bilgi sahibi olur, |
Stratejik Yönetim ve araçlarını gerçek iş vakalarındaki uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejik Yönetime Giriş | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
2) | Dönemin Ana Vaka Çalışmasına Giriş | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
3) | Strateji Tarihi ve Teorisi | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
4) | Kurumsal Finansallar / Hissedar Değeri | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
5) | Vizyon / Misyon & Kurumsal Strateji | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
6) | Çevre Ekolojisi | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
7) | Rekabetçi Pozisyon | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
8) | Rekabetçi Konumlandırmaya İlişkin Sektör Vaka Çalışması | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
9) | Kaynaklar ve Yetenekler | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
10) | Rekabetçi Yeniden Konumlandırma ve Stratejik Seçenekler | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
11) | Uygulama ve Stratejik Kontrol | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
12) | Ana Vaka Çalışması | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
13) | Ana Vaka Çalışması | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
14) | Sınava Hazırlık Tekrarı | Slaytları ve seçilen materyali okuyun |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's slides |
Diğer Kaynaklar: | Literature: Stephen Cummings, Duncan Angwin: Strategy Builder, How to create and communicate more effective strategies, John Wiley and Sons, 2015. Henry Mintzberg, Bruce Ahlstrand, Joseph Lampel: Strategy Safari, The Free Press, New York, 1998. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | 3 |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |