Vestibüler sisteme giriş ve dengenin sağlanmasında sorumlu yapılar, genel olarak vestibuler sistem anatomisi, periferik vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojik temelleri, santral vestibüler sistemin anatomisi ve fizyolojik temelleri, periferik ve santral vestibuler sistemin genel değerlendirilmesi, vertigo ve dengesizlik kavramları ile ayırıcı tanısı, periferik vestibüler sistem bozuklukları, santral vestibüler sistem bozuklukları ve psikopatolojik dengesizlik nedenleri, diğer vestibuler bozukluklar, vertigo ve dengesizlik hastasına yaklaşım, objektif ve sübjektif odyolojik testlerin tanıya katkısı, özellikleri, göz hareketlerinin kaydedilmesi, ENG testi, VNG testi, pozisyonel testler gibi konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Vestibüler sisteme giriş ve dengenin sağlanmasında sorumlu yapılar |
Yok |
2) |
Genel olarak vestibuler sistem anatomisi |
Yok |
3) |
Periferik vestibüler sistem anatomisi ve fizyolojik temelleri |
Yok |
4) |
Santral vestibüler sistemin anatomisi ve fizyolojik temelleri |
Yok |
5) |
Periferik ve santral vestibuler sistemin genel değerlendirilmesi |
Yok |
6) |
Vertigo ve dengesizlik kavramları ile ayırıcı tanısı |
Yok |
7) |
Vertigo ve dengesizlikle seyreden hastalıkların genel sınıflandırılması |
Yok |
8) |
Periferik vestibüler sistem bozuklukları |
Yok |
9) |
Santral vestibüler sistem bozuklukları ve psikopatolojik dengesizlik nedenleri, diğer vestibuler bozukluklar |
Yok |
10) |
Vertigo ve dengesizlik hastasına yaklaşım |
Yok |
11) |
Göz hareketlerinin kaydedilmesi, ENG testi |
Yok |
12) |
VNG testi |
Yok |
13) |
Pozisyonel testler - I |
Yok |
14) |
Pozisyonel testler - II |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013.
2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009.
3) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
4) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. |
Diğer Kaynaklar: |
1)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
4) |
Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
6) |
Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
7) |
Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|