MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2010 Konuşma Gelişimi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
Dersin Amacı: Çocukluk çağında konuşmanın gelişimi, işitme kayıplarına bağlı konuşma bozukluklarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konuşma gelişimi hakkında fikir sahibi olmak
2) Konuşma bozuklukları hakkında fikir sahibi olmak

Dersin İçeriği

Çocukta normal konuşma gelişimi, işitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki, ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılması, konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocukta normal konuşma gelişimi - I Yok
2) Çocukta normal konuşma gelişimi - II Yok
3) İşitme kayıpları - I Yok
4) İşitme kayıpları - II Yok
5) İşitme kayıpları - III Yok
6) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - I Yok
7) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - II Yok
8) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - I Yok
9) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - II Yok
10) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - I Yok
11) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - II Yok
12) Konuşma bozukluklarında teşhis yöntemleri Yok
13) Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - I Yok
14) Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Topbaş, S. (2008). Dil gelişimini destekleme. (Ed.) S. Eripek. Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay. No. 1824.
2) ATAMAN, Ayşegül. (2003) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
3) CAVKAYTAR, Atilla. (2005) Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretimi. Ankara: Güzndüz Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: 1) GREENSPAN, Stanley I. (2004) The Child with Special Needs

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 3 % 5
Sunum 2 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 2 6
Ödevler 3 3
Küçük Sınavlar 2 8
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,