REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2010 Konuşma Gelişimi Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
Dersin Amacı: Çocukluk çağında konuşmanın gelişimi, işitme kayıplarına bağlı konuşma bozukluklarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konuşma gelişimi hakkında fikir sahibi olmak
2) Konuşma bozuklukları hakkında fikir sahibi olmak

Dersin İçeriği

Çocukta normal konuşma gelişimi, işitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki, ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılması, konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocukta normal konuşma gelişimi - I Yok
2) Çocukta normal konuşma gelişimi - II Yok
3) İşitme kayıpları - I Yok
4) İşitme kayıpları - II Yok
5) İşitme kayıpları - III Yok
6) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - I Yok
7) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - II Yok
8) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - I Yok
9) Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - II Yok
10) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - I Yok
11) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - II Yok
12) Konuşma bozukluklarında teşhis yöntemleri Yok
13) Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - I Yok
14) Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Topbaş, S. (2008). Dil gelişimini destekleme. (Ed.) S. Eripek. Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay. No. 1824.
2) ATAMAN, Ayşegül. (2003) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
3) CAVKAYTAR, Atilla. (2005) Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretimi. Ankara: Güzndüz Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: 1) GREENSPAN, Stanley I. (2004) The Child with Special Needs

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 3 % 5
Sunum 2 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 2 6
Ödevler 3 3
Küçük Sınavlar 2 8
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2