Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocukta normal konuşma gelişimi - I |
Yok |
2) |
Çocukta normal konuşma gelişimi - II |
Yok |
3) |
İşitme kayıpları - I |
Yok |
4) |
İşitme kayıpları - II |
Yok |
5) |
İşitme kayıpları - III |
Yok |
6) |
İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - I |
Yok |
7) |
İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki - II |
Yok |
8) |
Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - I |
Yok |
9) |
Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması - II |
Yok |
10) |
Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - I |
Yok |
11) |
Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri - II |
Yok |
12) |
Konuşma bozukluklarında teşhis yöntemleri |
Yok |
13) |
Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - I |
Yok |
14) |
Konuşma bozukluklarında tedavi yöntemler - II |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
1 |
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
1 |
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
1 |
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
1 |
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
1 |
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
1 |
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
1 |
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
1 |
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
1 |
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
1 |
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
1 |