ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW2082 Hak Kuramı Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin birincil amacı, çağdaş hukukun temelini oluşturan "hak", "insan hakları" ve "kamu özgürlükleri" kavramlarının anlamlarını açıklamaktır. Bu bağlamda "hak" ve "insan hakları" kavramlarının doğuşu ve gelişimi, konuya ilişkin 20. yüzyıldaki gelişmeler ve güncel tartışmalar dersin kapsamında öğrencilere aktarılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonucunda öğrenciler;
- Hukuk ve siyasete ilişkisine dair temel bilgileri edinir;
- Hak, insan hakları ve kamu özgürlükleri kavramlarının özünde temel değeri kavrar;
- Hak, insan hakları ve kamu özgürlükleri kavramlarının anlamlarını öğrenir;
- İnsan hakları ve kamu özgürlüklerinin tarihsel ve düşünsel kökenlerini öğrenir;
- İnsan hakları ve kamu özgürlüklerinin modern yapısını kavrar;
- Konuya ilişkin Türkiye tarihindeki gelişim ve yaklaşımlar hakkında bilgi edinir;
- Konuya ilişkin güncel tartışmalara katılabilecek bilgi birikimine kavuşur

Dersin İçeriği

I. Hak kavramının insan hakları ile ilişkisinin açıklanması
II. Kamu özgürlükleri ile neyin ifade edildiğinin ortaya konulması
III. İnsan haklarının düşünsel kaynakları
IV. İnsan haklarının tarihsel gelişimi
V. İnsan hakları öğretisinin uygulamaya geçişi
VI. Çağdaş-demokratik özgürlük anlayışının değerlendirilmesi
VII. İnsan hakları ve siyasal sistemler
VIII. İnsan hakları ve ekonomik faktörler
IX. İnsan haklarının sınırlanması
X. İnsan haklarının korunması
XI. Devlet iktidarının sınırlandırılması ve hak teorisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) I. Hak kavramının ve insan hakları ile ilişkisinin açıklanması
2) Hak kavramının ve insan hakları ile ilişkisinin açıklanması-II
3) Kamu özgürlükleri kavramının açıklanması
4) İnsan haklarının düşünsel kaynakları
5) İnsan haklarının düşünsel kaynakları-II
6) İnsan haklarının tarihsel gelişimi
7) İnsan haklarının tarihsel gelişimi-II
8) İnsan hakları öğretisinin uygulamaya geçişi
9) Çağdaş-demokratik özgürlük anlayışının değerlendirilmesi
10) İnsan hakları ve siyasal sistemler
11) İnsan hakları ve ekonomik faktörler
12) İnsan haklarının sınırlanması
13) İnsan haklarının korunması
14) Devlet iktidarının sınırlandırılması ve hak teorisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri, Yetkin, Ankara 1993.
Ahmet Mumcu, Elif Küzeci, İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri, Ankara 2011.
Jack Donelly, Universal Human Rights in Theory and Practice,2003.
Diğer Kaynaklar: Donald G. Tannenbaum, David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi, Adres, 2011. Gökçen Alpkaya ve diğ., İnsan Hakları, YKY, 2000.
İbrahim Ö. Kaboğlu, Özgürlükler Hukuku, İmge, 2002.
Leslie Lipson, Uygarlığın Ahlaki Bunalımları, İş Bankası Yayınları, 2000. Mehmet Semih Gemalmaz, Devlet, Birey ve Özgürlük, Legal, 2012.
İoanna Kuçuradi, İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları, Türkiye Felsefe Kurumu, 2011.
Siyasal Düşünce, der. Michael Rosen, Jonathan Wolff, Dost, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek