MCH4907 Principles of Engineering DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MCH4907 Mühendislik Tasarım İlkeleri Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AMIR NAVIDFAR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FERHAN EGEMEN OKUTUR
Dersin Amacı: Yeni teknoloji, malzeme ve üretim süreçlerinin varlığı, bunun yanında iş hayatındaki yoğun rekabet ortamı tasarım eylemini
değişikliğe uğratmıştır. Dolayısı ile günümüzde tasarım disiplini ürün, servis, süreç ve deneyim tasarımını kapsayan ve sosyal,
ekonomik ve çevresel bağlamlardan bağımsız düşünülemeyecek karmaşık bir yapı içerisinde bulunmaktadır. Mühendislik
Tasarımı Temelleri dersi mühendislik ekonomisi, proje planlaması, tasarımın mesleki ve sosyal boyutu, optimizasyon gibi konuları
içerip, disiplinler arası ve karmaşık sürecin yönetilmesine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1) strateji geliştirme, ürün geliştirme, problem çözme ve kara verme becerilerini kazanır

2) ürün/hizmet geliştirme süreçlerinde kullanılan teknik ve becerileri geliştirir.

3) tasarımı iş ortamları için fark yaratma, inovasyon ve değer yaratımı aracı olarak kullanma algısını geliştirir

4) tasarım ve diğer organizasyonel birimleri birbirleri ile ilişkilendirir

5) eleştirel, analitik,değerlendirmeci ve aktarıcı yeterlilikler sergiler

6) ekip çalışması becerileri sergiler

Dersin İçeriği

Bu ders yenilikçi ürün/hizmet geliştirme süreçlerine disiplinlerarası bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders tasarım ve tasarım süreçlerinde temel yaklaşımlar -yenilikçi ürün/hizmet geliştirmedeki araçlar ve yaklaşımlar- ile başlayıp yenilikçi ürün ve hizmet yaratımı ile sonuçlanacak uygulamaya dayanan çalışmalar -kullanıcıları anlamak, konsept geliştirme, ürün geliştirme, üretim için tasarım üzerinden devam edecektir.
1) Tasarım mühendisliğine giriş -


2) Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş

3) Tasarım süreci - Problemi tanımlama

4) Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim

5) Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme

6) Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri

7) Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması

8) Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması

9) Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci

10) Ergonomi

11) Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi

12) Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi

13) Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik

14) Tasarımda yenilik

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci Video izlenmesi
1) Tasarım mühendisliğine giriş
2) Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş Film izlenmesi
3) Tasarım süreci - Problemi tanımlama Makale okuması
4) Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim Ürün araştırması
5) Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme Film izlenmesi
6) Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri makale okuması
7) Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması Film izlenmesi
8) Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması makale okuması
10) Ergonomi Ürün araştırması
11) Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi Film izlenmesi
12) Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi makale okuması
13) Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik makale okuması
14) Tasarımda yenilik Video izlenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Barry Hyman (2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson
Nigel Cross (2008) Engineering Design Methods: Strategies for Product Design, Wiley
Pahl G, Beitz W, Feldhusen J, Grote KH (2007) Engineering Design; A Systematic Approach, Springer
Burdek, B. E. 2005. Design: The History, Theory and Practice of Product Design, Birkhäuser Architecture.
Ulrich, K. & Eppinger, S. 2011. Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin.
Kumar, V. 2012.101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organization, Wiley.
Best,K. 2007. Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, AVA Publishing SA.Barry Hyman
(2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Sunum / Seminer 2 3 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.