FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH4907 | Mühendislik Tasarım İlkeleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AMIR NAVIDFAR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FERHAN EGEMEN OKUTUR |
Dersin Amacı: | Yeni teknoloji, malzeme ve üretim süreçlerinin varlığı, bunun yanında iş hayatındaki yoğun rekabet ortamı tasarım eylemini değişikliğe uğratmıştır. Dolayısı ile günümüzde tasarım disiplini ürün, servis, süreç ve deneyim tasarımını kapsayan ve sosyal, ekonomik ve çevresel bağlamlardan bağımsız düşünülemeyecek karmaşık bir yapı içerisinde bulunmaktadır. Mühendislik Tasarımı Temelleri dersi mühendislik ekonomisi, proje planlaması, tasarımın mesleki ve sosyal boyutu, optimizasyon gibi konuları içerip, disiplinler arası ve karmaşık sürecin yönetilmesine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) strateji geliştirme, ürün geliştirme, problem çözme ve kara verme becerilerini kazanır 2) ürün/hizmet geliştirme süreçlerinde kullanılan teknik ve becerileri geliştirir. 3) tasarımı iş ortamları için fark yaratma, inovasyon ve değer yaratımı aracı olarak kullanma algısını geliştirir 4) tasarım ve diğer organizasyonel birimleri birbirleri ile ilişkilendirir 5) eleştirel, analitik,değerlendirmeci ve aktarıcı yeterlilikler sergiler 6) ekip çalışması becerileri sergiler |
Bu ders yenilikçi ürün/hizmet geliştirme süreçlerine disiplinlerarası bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders tasarım ve tasarım süreçlerinde temel yaklaşımlar -yenilikçi ürün/hizmet geliştirmedeki araçlar ve yaklaşımlar- ile başlayıp yenilikçi ürün ve hizmet yaratımı ile sonuçlanacak uygulamaya dayanan çalışmalar -kullanıcıları anlamak, konsept geliştirme, ürün geliştirme, üretim için tasarım üzerinden devam edecektir. 1) Tasarım mühendisliğine giriş - 2) Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş 3) Tasarım süreci - Problemi tanımlama 4) Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim 5) Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme 6) Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri 7) Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması 8) Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması 9) Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci 10) Ergonomi 11) Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi 12) Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi 13) Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik 14) Tasarımda yenilik |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci | Video izlenmesi |
1) | Tasarım mühendisliğine giriş | |
2) | Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş | Film izlenmesi |
3) | Tasarım süreci - Problemi tanımlama | Makale okuması |
4) | Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim | Ürün araştırması |
5) | Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme | Film izlenmesi |
6) | Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri | makale okuması |
7) | Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması | Film izlenmesi |
8) | Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması | makale okuması |
10) | Ergonomi | Ürün araştırması |
11) | Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi | Film izlenmesi |
12) | Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi | makale okuması |
13) | Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik | makale okuması |
14) | Tasarımda yenilik | Video izlenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Barry Hyman (2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson Nigel Cross (2008) Engineering Design Methods: Strategies for Product Design, Wiley Pahl G, Beitz W, Feldhusen J, Grote KH (2007) Engineering Design; A Systematic Approach, Springer Burdek, B. E. 2005. Design: The History, Theory and Practice of Product Design, Birkhäuser Architecture. Ulrich, K. & Eppinger, S. 2011. Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin. Kumar, V. 2012.101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organization, Wiley. Best,K. 2007. Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, AVA Publishing SA.Barry Hyman (2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |