HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH4907 | Mühendislik Tasarım İlkeleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AMIR NAVIDFAR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FERHAN EGEMEN OKUTUR |
Dersin Amacı: | Yeni teknoloji, malzeme ve üretim süreçlerinin varlığı, bunun yanında iş hayatındaki yoğun rekabet ortamı tasarım eylemini değişikliğe uğratmıştır. Dolayısı ile günümüzde tasarım disiplini ürün, servis, süreç ve deneyim tasarımını kapsayan ve sosyal, ekonomik ve çevresel bağlamlardan bağımsız düşünülemeyecek karmaşık bir yapı içerisinde bulunmaktadır. Mühendislik Tasarımı Temelleri dersi mühendislik ekonomisi, proje planlaması, tasarımın mesleki ve sosyal boyutu, optimizasyon gibi konuları içerip, disiplinler arası ve karmaşık sürecin yönetilmesine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) strateji geliştirme, ürün geliştirme, problem çözme ve kara verme becerilerini kazanır 2) ürün/hizmet geliştirme süreçlerinde kullanılan teknik ve becerileri geliştirir. 3) tasarımı iş ortamları için fark yaratma, inovasyon ve değer yaratımı aracı olarak kullanma algısını geliştirir 4) tasarım ve diğer organizasyonel birimleri birbirleri ile ilişkilendirir 5) eleştirel, analitik,değerlendirmeci ve aktarıcı yeterlilikler sergiler 6) ekip çalışması becerileri sergiler |
Bu ders yenilikçi ürün/hizmet geliştirme süreçlerine disiplinlerarası bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders tasarım ve tasarım süreçlerinde temel yaklaşımlar -yenilikçi ürün/hizmet geliştirmedeki araçlar ve yaklaşımlar- ile başlayıp yenilikçi ürün ve hizmet yaratımı ile sonuçlanacak uygulamaya dayanan çalışmalar -kullanıcıları anlamak, konsept geliştirme, ürün geliştirme, üretim için tasarım üzerinden devam edecektir. 1) Tasarım mühendisliğine giriş - 2) Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş 3) Tasarım süreci - Problemi tanımlama 4) Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim 5) Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme 6) Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri 7) Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması 8) Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması 9) Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci 10) Ergonomi 11) Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi 12) Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi 13) Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik 14) Tasarımda yenilik |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım seçeneklerinin değerlendirilmesi-Karar verme süreci | Video izlenmesi |
1) | Tasarım mühendisliğine giriş | |
2) | Tasarım ve mühendislikle ilgili tanımlar, Dönem projesine giriş | Film izlenmesi |
3) | Tasarım süreci - Problemi tanımlama | Makale okuması |
4) | Tasarım süreci - Problem hakkında bilgi toplama ve iletişim | Ürün araştırması |
5) | Tasarım süreci - Problemin gereklilikleri ve fikir geliştirme | Film izlenmesi |
6) | Tasarım süreci - Yaratıcılık, yaratıcı düşünme teknikleri | makale okuması |
7) | Tasarım süreci - Tasarımın detaylandırılması | Film izlenmesi |
8) | Ara rapor teslimi-Tasarımın detaylandırılması | makale okuması |
10) | Ergonomi | Ürün araştırması |
11) | Tasarım süreci - prototip, modelleme ve sunum yöntemleri Tasarım yönetimi | Film izlenmesi |
12) | Tasarım yönetimi -Tasarımda Mühendislik ekonomisi | makale okuması |
13) | Tasarımda mesleki uygulamalar ve etik | makale okuması |
14) | Tasarımda yenilik | Video izlenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Barry Hyman (2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson Nigel Cross (2008) Engineering Design Methods: Strategies for Product Design, Wiley Pahl G, Beitz W, Feldhusen J, Grote KH (2007) Engineering Design; A Systematic Approach, Springer Burdek, B. E. 2005. Design: The History, Theory and Practice of Product Design, Birkhäuser Architecture. Ulrich, K. & Eppinger, S. 2011. Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin. Kumar, V. 2012.101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organization, Wiley. Best,K. 2007. Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, AVA Publishing SA.Barry Hyman (2003) Fundamentals of Engineering Design, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |